سفر به قله ها

سفر به قله ها

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۴,۰۰۰
%۱۰
۲۱,۶۰۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۱۲
وزن:
۱۱۴ گرم
شابک:
9786001752124

معرفی کتاب

کتاب «سفر به قله ها» پنج گزارش از سه مستندنگار و روزنامه نگار معتبر جنگ است. هدایت الله بهبودی، مرتضی سرهنگی و سید یاسر هشترودی از جمله روزنامه‌نگارانی بودند که در طول هشت سال دفاع مقدس حضور مداوم در جبهه‌ها داشتند و از وضعیت جنگ و شهرهای جنگ‌زده در مطبوعات قلم می‌زدند. پس از جنگ نیز هر سه به ضرورت به ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و اسرای ایرانی اهتمام داشتند و می‌دانستند که اگر جنگ به دست آنان روایت نشود فردا روز تاریخی غلط و دروغین توسط دشمنان برای نسل آینده مهیا می‌شود. در اولین گزارش بهبودی روایتی غریب و هولناک از بمباران شیمیایی حلبچه گزارش کرده که منجر به کشته شدن صدها انسان بی‌گناه می‌شود. در ادامه نیز وضعیت جبهه غرب و حضور رزمندگان در کردستان ثبت شده و در انتها نیز دو گزارش از سرهنگی بیشتر پیرامون حال روحی و معنوی رزمندگانی است که در جبهه حضور داشته‌اند. نکته منحصر به‌فرد تقریظ رهبری بر این اثر است که تنها به تایید کتاب نپرداخته‌اند بلکه همچون ناقدی نکته‌بین ضعف‌ها و مشکلات هر اثر را نیز گوشزد نموده‎‌اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

ظاهر پسربچه با خواهر احتمالی او فرقی ندارد. سفیدی چشم‌ها به رنگ خون درآمده و سیاهی هر دو چشم به یک سو متوجه است. بی‌اختیار نقطه‌ای موهوم را تماشا می‌کند نفسش تنگ تنگ است. آب بینی و دهان بیشتر صورت او را پوشانده است. سینه خرخر عجیبی دارد. احمد سعی می‌کند دخترک را به هوش بیاورد. پسربچه را که بغل می‌کنیم، انگار تمام استخوان‌هایش شکسته است. همگی با حالتی پریشان که هاله‌ای از وحشت به خود پیچیده آن دو را به کناری می‌کشیم با فریاد یکی از همراهان همه نگاه‌ها به سمت چپ آن سه راه لعنتی برمی‌گردد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مربع های قرمز مربع های قرمز
۱۰ %
زینب عرفانیان
۱۶۵,۰۰۰
۱۴۸,۵۰۰ تومان
از چشم ها - مرگ از من فرار می کند - شهید چمران از چشم ها - مرگ از من فرار می کند - شهید چمران
۱۰ %
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
خط مقدم خط مقدم
۱۰ %
فائضه غفارحدادی
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
رفاقت به سبک تانک رفاقت به سبک تانک
۱۰ %
داوود امیریان
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
آن مرد با باران می آید آن مرد با باران می آید
۱۰ %
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
حسین پسر غلامحسین حسین پسر غلامحسین
۱۰ %
مهری پورمنعمی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها