سردار (مالک اشتر)

سردار (مالک اشتر)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۸,۰۰۰
%۱۰
۳۴,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 4 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان کوتاه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۷۲
وزن:
۶۸ گرم
شابک:
9789649735474

معرفی کتاب

کتاب «سردار» از مجموعه دوستان پیامبر و علی داستان زندگی مالک اشتر نخعی است. مالک از یاران باوفا و شجاع امیرالمومنین (علیه السلام) بود که در جنگاوری و سرنترس نداشتن شهره عام و خاص بود. حضرت امیر در بیانات خود به ایمان و تقوای بالای او اشاره کرده‌اند و او را یکی از بهترین یاران خود خوانده‌اند. مالک اشتر از قبیله نخع یمن بود و در جریان حضور حضرت امیر در یمن به دین اسلام گروید. او در جنگ با مرتدین پس از رسول و همچنین فتوحات شام حضور داشت و در زمان خلافت حضرت امیر جزو فرماندهان سپاه ایشان بود و بعدتر به فرمانداری استان مصر منسوب شد. او خاری در چشم معاویه و دیگر دشمنان امیرالمومنین بود به همین خاطر او را ناجوانمردانه به شهادت رساندند. این کتاب حاوی ماجراهایی شیرین و جذاب از زندگی این فرمانده دلاور است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

مالک اشتر سوار بر اسب بود و سخن می‌گفت. صدای پرخروش و بلندش تا آن سوی دشت صفین پیچ و تاب می‌خورد و در گوش دوست و دشمن طنین می‌انداخت. مالک رو به یاران خود گفت: تقوا پیشه سازید تیزهوش و پرتلاش باشید و بدانید که شما بر حق هستید و سپاه دشمن بر باطل در میان شما صد نفر از جنگجویان بدر حضور دارند. پرچم‌های شما همان زمان پیامبر خداست؛ اما پرچم‌های مشرکان اکنون در دست شامیان در اهتزاز است... در حقانیت جنگ با معاویه هیچ کس شک ندارد جز آن که دلش مرده است شما در دو راه نیک قرار دارید. پیروزی یا شهادت خداوند ما و شما را از لغزش‌ها در امان دارد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
کودکستان آقا مرسل کودکستان آقا مرسل
۱۰ %
داوود امیریان
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
اصیل آباد اصیل آباد
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
ترکش ولگرد ترکش ولگرد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
فرزندان ایرانیم فرزندان ایرانیم
۱۰ %
داوود امیریان
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها