بنر پویش صندوق اربعین

سال های بی حصار

سال های بی حصار

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۷۰,۰۰۰
%۱۰
۲۴۳,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۶۵۶
وزن:
۵۴۰ گرم
شابک:
9786225206618

معرفی کتاب

کتاب «سال های بی حصار» مستندی از خاطرات شفاهی مهندس اصغر ابراهیمی اصل است که جلد اول توسط نشر ایران منتشر گردیده است. اصل این گفتگوها در سال 84 و پس از اینکه جناب مهندس مدیریت مترو را واگذار کردند ثبت و ضبط شده است. مطالب کتاب به هشت فصل تقسیم شده است. در فصل اول کتاب ریشه های خانوادگی و دوران کودکی اصغر ابراهیمی مرور کوتاهی می گردد. فصل دوم این اثر به سال های دانشجویی و فعالیت های مبارزاتی که ایشان در ایران انجام دادند و پس از آن ازدواج و مهاجرت تحصیلی به آمریکا مرتبط است. در فصل سوم راوی آغازین روزهای انقلاب و حضور مهندس در استان خوزستان به عنوان فرماندار شهر اهواز است. روزهای ملتهبی که با غائله خلق عرب و خیانت های استاندار خوزستان همراه است. فصول چهارم و پنجم این کتاب در رابطه با سال های سخت دهه شصت و مدتی است که ایشان در ابتدا استانداری استان ایلام و بعد از آن استان آذربایجان غربی را برعهده گرفتند. فصل ششم کتاب بازگشت مهندس به حیطه تخصصی خود یعنی مهندسی نفت و مدیریت شرکت نفت فلات قاره ایران و کارهای تاسیسی در این حوزه است. فصل هفتم «سال های بی حصار» به خاطرات مهندس در ریاست سازمان آب تهران می پردازد. فصل هشتم که طولانی ترین فصل کتابی و به نحوی مهم ترین بخش کارنامه ایشان است مربوط به پروژه بزرگ مترو تهران و کارهایی است که ایشان برای تحقق این مهم انجام دادند. بخش پایانی کتاب مشتمل بر نامه ها و اسنادی است که بر صحت خاطرات و مستندات ارائه شده در کتاب می افزاید.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

طرح بلند مدتی که در ذهن داشتم ادامه خط راه آهن سریع السیر برقی بود از تهران به مشهد اصفهان و قزوین تا موجب کاهش بار سفرهای هوایی و جاده‌ای شود و افزایش رفاه برای مردم حاصل شود. پیگیری‌های مستقیم و غیر مستقیم زیادی در این باره انجام شده که ماحصل آن راه آهن سریع السیر برقی در حال ساخت تهران-قم-اصفهان و راه آهن سریع السیر برقی تهران-مشهد با سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت است که شرکت CITIC چین در حد توافقنامه با سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی پیش برده و با یک اراده سیاسی و سرمایه گذاری مشترک قابل اجراست.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

پایی که جاماند پایی که جاماند
۱۰ %
سید ناصر حسینی پور
۳۴۵,۰۰۰
۳۱۰,۵۰۰ تومان
خاکریز پیشانی خاکریز پیشانی
۱۰ %
علیرضا اشتری
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰ تومان
در سرزمین مردمان نجیب در سرزمین مردمان نجیب
۱۰ %
سید میثم میرهادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
شرح زندگانی من شرح زندگانی من
۹ %
عبدالله مستوفی
۳۸۰,۰۰۰
۳۴۵,۸۰۰ تومان
سرلوحه ها سرلوحه ها
۱۰ %
رضا امیرخانی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
به خاطره اعتمادی نیست به خاطره اعتمادی نیست
۱۰ %
کیوان سررشته - الیزا گبرت
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها