بنر پویش صندوق اربعین

روح تشریع در اسلام

روح تشریع در اسلام

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
%۱۰
۱۲۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۸۳
وزن:
۱۶۶ گرم
شابک:
9786005676235

معرفی کتاب

قانون اسلام

تلاش‌های اندیشمندان و احیاگران در جهان اسلام برای بیداری و احیای تفکر اسلامی بسیار مهم بوده‌ است. این تلاش‌ها در شکل‌های مختلف از همایش‌ها و ایجاد مدارس تا نشر روزنامه‌ها و مجلات و تشکیل اجتماعات و باشگاه‌ها نمود یافته است. کنفرانس‌هایی مانند “ملتقی الفکر الإسلامی” در الجزایر نیز به ارتباط علما و نسل جوان اسلامی کمک کرده‌اند. امام موسی صدر نیز در کنفرانس‌های هفتم و نهم شرکت کرد و موضوعاتی مانند روح شریعت اسلامی و واقعیت قانون‌گذاری در جهان اسلام را مورد بررسی قرار داد. 

این تلاش ها به توسعه تفکر اسلامی و پاسخ به چالش های امروز جامعه اسلامی کمک کرده است . در کنفرانس‌های “ملتقی الفکر الإسلامی” در الجزایر، علمای مختلف از کشورهای مختلف با مذاهب مختلف با هم دیدار کرده و این کنفرانس‌ها به عنوان پلی برای ارتباط علما و نسل جوان اسلامی با غرب جهان اسلام بودند. امام موسی صدر نیز در کنفرانس‌های هفتم و نهم شرکت کرد و موضوعاتی مانند روح شریعت اسلامی و واقعیت قانون‌گذاری در جهان اسلام را مورد بررسی قرار داد. در کتاب روح تشریع در اسلام  واقعیت قانون گذاری در اسلام امام موسی صدر متن سخنرانی ها و مقالات ایشان در کنفرانس هفتم که در شهر تیزی‌اوزو برگزار شد جمع آوری شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: " تا آنجا که بر اساس اطلاعات نه چندان دامنه‌دار خود می‌دانیم، پس از مطالعاتی بس توان‌فرسا، دریافتیم که: امروزه، قانون‌گذاری در جهان اسلام، به واقع از روح شریعت اسلامی بس دور افتاده است؛ چه از حیث پایه و مبنا، چه به لحاظ منابع، چه از نظر اصول کلی و حتی در بسیاری از جزئیات. اگر هم در این میانه نقطه اشتراکی وجود دارد منحصر به پاره‌ای از فروع و بسیاری از ظواهر است. این همانندی، اگر نگوییم بیشتر، باری به همان اندازه میان قانون‌گذاری‌های ما و دیگر قانون‌گذاری‌های مدنی، چه در جهان معاصر چه در گذشته، به چشم می‌خورد."

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

برای مهمانی خدا آماده شویم برای مهمانی خدا آماده شویم
۱۰ %
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
پژوهشی درباره امام مهدی(عج) پژوهشی درباره امام مهدی(عج)
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
قدم کلیک هایتان بر چشم قدم کلیک هایتان بر چشم
۱۰ %
۵,۰۰۰
۴,۵۰۰ تومان
علی از زبان علی-گالینگور علی از زبان علی-گالینگور
۱۰ %
۲۸۰,۰۰۰
۲۵۲,۰۰۰ تومان
رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
احضاریه احضاریه
۱۰ %
علی مؤذنی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها