رسم جهاد ۲

رسم جهاد ۲

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
%۱۰
۹۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۸۴
وزن:
۲۱۰ گرم
شابک:
9786229554937

معرفی کتاب

کتاب «رسم جهاد 2» روایت عبدالرحمن جزایری از سال‌های دفاع مقدس و فعالیت های پشتیبانی گروه او است. او متولد شهر گناوه و ساکن استان فارس است. او پس از دریافت دیپلم ریاضی به دلیل تسلط بر زبان انگلیسی و عربی دوره سررشته داری را می‌گذراند و همچون پدرانش وارد عرصه کشتیرانی و بنادر می‌شود. او پیش از انقلاب به مدت 12 سال نمایندگی کمپانی‌های بزرگ کشتیرانی را در جزیره خارک برعهده دارد. او از پیشگامان انقلاب اسلامی در استان هرمزگان بوده و با شروع جنگ نیز به همراه تیم مهندسی و پشتیبانی خود به جبهه‌ها شتافت. تیم جهاد فارس نقش موثری در سال‌های ابتدایی جنگ و کامل نشدن حصر آبادان داشته و در پیشبرد عملیات‌های ثامن و فتح المبین تاثیر به سزایی داشته است.

عبدالرحمن جزایری پس از فتح خرمشهر در استان هرمزگان چندین بندر استراتژیک نظامی را طراحی و اجرا می‌کند. همچنین ایشان در عملیات والفجر 8 حضور فعالی داشته است. این کتاب مشتمل بر خاطرات تازه و دست اولی از زحماتی است که نیروهای جهادگر پشتیبانی و مهندسی جنگ در سال‌های جنگ کشیده اند. این کتاب نشان می‌دهد چگونه ایرانیان با کمترین امکانات در مقابل قدرت های برتر جهان از آب و خاک خود دفاع کردند. ایشان در این راه سه فرزند خود را به جبهه‌ها فرستاد که یکی از آن ها به مقام شهادت رسید. به پاس خدمات این جهادگر بی ادعا در سال 69 او مدال فتح را از دستان رهبر انقلاب دریافت کرد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در واقع آبادان دو بار از محاصره خارج شد بار اول بندر قفاص را در هجده کیلومتری چوئبده ساختیم و این امکان را به وجود آوردیم که محموله‌های خیلی سنگین به آبادان برسد و هلیکوپترها و هاورکرافت‌ها برای انتقال مجروح و نیرو اقدام کنند؛ بار دوم هم با ساخت جاده وحدت. البته تأکید کرده بودیم که هیچ کس نباید بفهمد آبادان از محاصره بیرون آمده است. به دلیل برنامه‌های بعدی این دستور به دقت اجرا می‌شد تا کسی نفهمد ما جاده و بندر داریم حتی وقتی از رادیو تلویزیون اهواز برای مصاحبه با من آمدند گفتم: «من فقط به این شرط مصاحبه می‌کنم که فقط برای ثبت در تاریخ باشد؛ نکند این را پخش کنید ما نمی خواهیم دشمن بفهمد شهر از محاصره درآمده باید فکر کند ما هنوز محاصره هستیم. ما روی فکر دشمن هم باید کار کنیم.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سفر به جنوب سفر به جنوب
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۱۸,۰۰۰
۱۶,۲۰۰ تومان
نیمه پنهان ماه 4: شهید دقایقی نیمه پنهان ماه 4: شهید دقایقی
۱۰ %
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
رفاقت به سبک تانک رفاقت به سبک تانک
۱۰ %
داوود امیریان
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
خط مقدم خط مقدم
۱۰ %
فائضه غفارحدادی
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
فرزندان ایرانیم فرزندان ایرانیم
۱۰ %
داوود امیریان
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
آب هرگز نمی میرد آب هرگز نمی میرد
۱۰ %
۱۹۰,۰۰۰
۱۷۱,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها