بنر پویش صندوق اربعین

رسائل معرفتی (النبوات و المنامات)

رسائل معرفتی (النبوات و المنامات)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۸۵,۰۰۰
%۱۰
۷۶,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۲۴
وزن:
۲۳۰ گرم
شابک:
9786225796225

معرفی کتاب

رساله ای برای ابعاد پیچیده انسانی

   برخی نفس را چونان حقیقت خارجی مانند سایر حقایق نگریستند و با علم حصولی و از بیرون به کنکاش پیرامون نفس و قوای آن پرداختند و برخی دیگر آن را آیتی درونی دیدند و با حضور در متن معلوم، زوایای آن را به نظاره نشستند. رساله شریف النبوات و المنامات از استاد عظیم الشأن علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(ره) ذیل عنوان کلی «رسائل معرفتی علامه طباطبایی» تعریف می شود. این رساله‌ها حدود ده عنوان از آثار مرحوم علامه طباطبایی(ره) را در کنار یکدیگر قرار داده‌اند و یک منظومه‌ای منسجم را شکل می‌دهند که تصویری روشن از منطق معرفتی و سلوکی این بزرگوار و سلسله جلیله اساتید مکتب مرحوم ملاحسینقلی همدانی(ره) ارائه می‌دهد. در کتاب النبوات والمنامات از مجموعه رسائل معرفتی علامه سید محمد حسین طباطبائی مسائلی مربوط انسان و معرفت در او و معرفت توحید و درک حضور حق به واسطه اتحاد با ولایت مطرح شده است. این کتاب با مقدمه ای از استاد محمدتقی فیاض بخش برای درک بهتر خوانندگان نسبت به سرفصل ها و سیر مطالب رساله به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:" انسانی که در همه مراتب، عالم به حق و مذعن به آن است، سعید کامل است . و انسان عالم به حق که به آن اذعان ندارد، شقی کامل است. انسانی که به حق علم ندارد و یا اگر علم دارد، به سبب امری غیراختیاری به آن اذعان ندارد و یا در بعضی مراتب به حق، علم و اذعان دارد ولی در برخی دیگر از مراتب به خاطر کوتاهی، علم یا اذعان ندارد، [ چنین فردی] در آن اموری که نمی داند و یا انکار کرده [ انکاری که بر اساس اذعان نداشتن غیراختیاری می باشد] نه شقی است و نه سعید."

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

چگونه دستورات دینی ما را تربیت میکنند ؟ چگونه دستورات دینی ما را تربیت میکنند ؟
۱۰ %
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
شرح حدیث جنود عقل و جهل شرح حدیث جنود عقل و جهل
۱۰ %
سید روح الله موسوی خمینی
۲۹۰,۰۰۰
۲۶۱,۰۰۰ تومان
اخلاق در خانه دو جلدی اخلاق در خانه دو جلدی
۱۰ %
۶۱,۰۰۰
۵۴,۹۰۰ تومان
العبد (آیت الله بهجت) العبد (آیت الله بهجت)
۱۰ %
هیأت تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
۲۵۶,۰۰۰
۲۳۰,۴۰۰ تومان
ردپای نور  جلد اول  سیری در سیره تربیتی ردپای نور  جلد اول  سیری در سیره تربیتی
۱۰ %
سید عبدالرضا هاشمی ارسنجانی
۱۵۵,۵۰۰
۱۳۹,۹۵۰ تومان
آسمانی - گالینگور آسمانی - گالینگور
۱۰ %
هیأت تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها