دستور زبان نما

دستور زبان نما

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
آموزشی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۵۲
وزن:
۲۴۰ گرم
شابک:
9786227650297

معرفی کتاب

کتاب «دستور زبان نما» یک دوره آموزش تئوری فیلمبرداری و نورپردازی است. این اثر به قلم روی تامپسون و کریستوفر جی بوون نگاشته شده که از اساتید مبرز فیلمسازی هالیوود هستند. این اثر با این هدف نگاشته شده تا مبتدی‌ترین افراد در حوزه فیلمسازی نیز بتوانند قدم به قدم با آن پیش بروند و تکنیک‌های فیلمبرداری و اصطلاحات مربوط به هر عمل را فرابگیرند. با مطالعه این اثر فرد قاب بندی تصویر و اصول آن را فرامی‌گیرد و با روش‌های مختلف حرکت دوربین برای به تصویر کشیدن صحنه‌ای از داستان را می‌آموزد و اینکه با تفاوت میزان و جهت نور و اینکه چه تاثیری می‌تواند در صحنه بگذارد آشنا می‌گردد. همچنین به شما در فراگیری تجهیزات فیلمبرداری و نورپردازی و اینکه هر کدام از لنزها برای تصویربرداری چه صحنه‌ای مناسب هستند راهنمایی‌های خوبی می‌کند. نکته مهم در مورد بحث تصویربرداری این است قواعد و دستورات این حوزه مشترک در میان تمام سینماهای مختلف است و فردی اگر ملزومات آن را فرابگیرد برای سینمای هرجای جهان کاربرد و فایده دارد. از دل این کتاب شما یاد می‌گیرید نوع فیلمبرداری، نحوه حرکت دوربین، میزان نوردهی در صحنه و فاصله اشیا نسبت به زوم دوربین چه تاثیرهای حیاتی می‌تواند بر پیام انتقال بر مخاطب بگذارد و بر جریان داستان و زاویه دید تماشاچی تاثیر مهمی بگذارد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بیشتر منابع نور در دنیای واقعی و در نتیجه در دنیای فیلم از بالا و کمی دور می‌آیند. این قضیه به طور کلی صحیح است چون نوری که مستقیماً از بالا می‌آید نورپردازی از سقف باعث می‌شود برآمدگی ابرو در بیشتر چهره‌ها مانع از رسیدن نور به کاسه چشم‌ها شود. با قرار دادن چشم‌های شخصیت در سایه‌ی غلیظ در واقع بیننده را از یکی از راه‌های بسیار مهم برای برقراری ارتباط با شخصیت محروم می‌کنید. برعکس اگر از پایین نور بدهید نورپردازی در واقع جلوه‌ای غیر طبیعی پیدا می‌کند چون در زندگی روزمره نورهایی که از سطحی پایین‌تر از سر ما بتابند در واقع خیلی کم‌اند. نورپردازی از پایین باعث می‌شود ساختار چهره‌ی انسان ظاهری ترسناک و مخوف پیدا کند و از این رو، معمولاً از آن در فیلم‌های ژانر وحشت استفاده می‌شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اینترنت با مغز ما چه می کند؟ اینترنت با مغز ما چه می کند؟
۱۰ %
محمود حبیبی - نیکلاس کار
۱۴۸,۰۰۰
۱۳۳,۲۰۰ تومان
تکنوپولی - تسلیم فرهنگ به تکنولوژی تکنوپولی - تسلیم فرهنگ به تکنولوژی
۱۰ %
نیل پستمن - صادق طباطبایی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
به اضافه مردم به اضافه مردم
۱۰ %
روح الله رشیدی
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
من و کتاب من و کتاب
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
رستاخیز جان رستاخیز جان
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۹۶,۰۰۰
۸۶,۴۰۰ تومان
والد سوم والد سوم
۱۰ %
سید علیرضا تراشیون
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها