دستور زبان تدوین

دستور زبان تدوین

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
آموزشی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۷۲
وزن:
۲۴۸ گرم
شابک:
9786227650280

معرفی کتاب

کتاب «دستور زبان تدوین» یک کتاب آموزشی ساده و خوشخوان برای کسانی است که می‌خواهند الفبای تدوین را فرابگیرند. تدوینگر به کسی گفته می‌شود که به فیلم‌های گرفته شده نظم و شکلی منطقی می‌دهد و از دل این راش‌های خام اثری سینمایی شکل می‌گیرد. وظیفه تدوینگر این است که با همکاری کارگردان سیری جذاب و دیدنی به اثر بدهد و برداشت‌های اضافی یا نامربوط را پیرایش کند. در این اثر روی تامپسون و کریستوفر جی بوون به شما اصول تدوین و ویرایش فیلم را آموزش می‌دهند و کمک می‌کنند درک عمیق‌تری از مفهوم اثر سینمایی داشته باشید تا بتوانید در پشت مانتیور تدوین بدانید چه نماهایی باید در اثر باقی بمانند، چه نماهایی به روند داستان آسیب می‌زنند و برای ویرایش یک تصویر از چه تکنیک‌هایی می‌توانید استفاده کنید. تدوینگر را در واقغ می‌توان کارگردان دوم اثر دانست که میزان ظرافت و دقتی که در یک اثر به خرج می‌دهد قادر است در موفقیت یا شکست یک اثر بصری تاثیر به سزایی بگذارد. با این کتاب با اینکه شما را با انواع تدوین‌ها و چگونگی به پایان بردن فرآیند مونتاژ آشنا می‌سازد ولی باید بدانید که در این حیطه همچون دیگر عرصه‌های هنر هیچ قاعده و قانونی بایدی نیست. نویسندگان به شما تذکر می‌دهند این اصول براساس تجربیات چندین ساله سینماگران به دست آمده و شاید شما با شکستن این قواعد و ایجاد روشی جدید، طرحی نو برای تدوین اثر خلق کنید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

گرچه تدوینگر نمی‌تواند روی ترکیب‌بندی عناصر تصویری در نماهایی که برای تدوین در اختیار او قرار می‌گیرد نظارتی داشته باشد اما مسلماً می‌تواند در این باره که کدام دو نما در محل انتقال به هم برش می‌شوند تصمیم بگیرد. اگر مواد بصری از ترکیب‌بندی صحیحی برخوردار باشند تدوینگر می‌تواند تماشای این تصاویر را برای مخاطب جذاب‌تر کند. انتخاب تدوینگر، در ساده‌ترین شکل آن می‌تواند قرار دادن تمام فوتیج یک نما یک نمای ساده پیچیده یا تکوینی که از ترکیب‌بندی زیبایی برخوردار است و به خوبی ضبط شده در نسخه تدوین شده باشد این نمای زیبا و کاملاً متوازن به نحوی طراحی شده که به تنهایی جذاب و چشم نواز باشد و وقتی در تدوین برنامه از آن استفاده می‌شود به خوبی جواب می‌دهد زمان کافی به مخاطب داده شده تا نما را در تمامیت خود درک کند و تجربه بهتری داشته باشد همه راضی و خشنودند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دغدغه های فرهنگی دغدغه های فرهنگی
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
اینترنت با مغز ما چه می کند؟ اینترنت با مغز ما چه می کند؟
۱۰ %
محمود حبیبی - نیکلاس کار
۱۴۸,۰۰۰
۱۳۳,۲۰۰ تومان
عبور از سینمای سانسور عبور از سینمای سانسور
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
نیم دانگ پیونگ یانگ نیم دانگ پیونگ یانگ
۱۰ %
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
فردایی دیگر فردایی دیگر
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۱۰۴,۰۰۰
۹۳,۶۰۰ تومان
جریان شناسی ضد فرهنگ ها جریان شناسی ضد فرهنگ ها
۱۰ %
عبدالحسین خسروپناه
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها