بنر پویش صندوق اربعین

خدا و ضرب المثل ها

خدا و ضرب المثل ها

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۷۵,۰۰۰
%۱۰
۶۷,۵۰۰
تومان
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۰۴
وزن:
۱۴۳ گرم
شابک:
9789642024315

معرفی کتاب

کتاب «خدا و ضرب‌المثل‌ها» نوشته استاد حیدری ابهری یک کتاب خواندنی برای کودکان و نوجوانی است دوست دارند با فرهنگ و دین خود آشنا شوند. در این کتاب ایشان به سراغ منابع اصیل فرهنگ ایرانی رفته‌اند و نشان داده‌اند بسیاری از عبارات مصطلح در زبان مردم ریشه در اعتقادات دینی آن‌ها دارد و ضرب‌المثل‌ها ناظر به یکی از مسائل اسلام سروشکل گرفته‌اند. بسیاری از صفات ذاتی و افعالی خداوند در کلام  مرد و کوچه و بازار نمود دارد. مثلا ضرب المثل شمشیر خدا دیر می‌برد اما شدید می‌برد ناظر به عدالت و صبر خداوند است و پروردگار متعال گرچه به ستمکاران و ظالمان فرصت می‌دهد اما اگر توبه نکنند و از کارهای زشتشان دست نکشند آن‌ها را به شکلی شدید مجازات می‌کند و حق مظلومان را احیا می‌کند. استاد حیدری ابهری در این کتاب به همراه تصاویر کاریکاتوری شیرین این ضرب‌المثل‌ها را توضیح داده‌اند و خداوند را از طریق ادبیات شیرین فارسی به کودکان معرفی می‌کنند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

خدا به آدم دست داده است!

هیچ کس نباید کارهای خودش را روی دوش دیگران بیندازد. آدم اگر تشنه می‌شود باید خودش برود و آب بخورد. اگر چیزی از مغازه می‌خرد باید خودش آن را به خانه بیاورد. کمد لباس‌هایش را باید خودش مرتب کند. خودش باید اسباب بازی‌هایش را از روی زمین بردارد و سرجایشان بگذارد. هیچ کس نباید برای کارهای خودش به دیگران زحمت بدهد. خدا به آدم دست داده تا در همه چیز نیازمند دیگران نباشد. هرکس باید کارهای شخصی خودش را خودش انجام بدهد و نباید کارهایش را روی دوش دیگران بیندازد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

قصه ما مثل شد (جلدهای اول تا پنجم) قصه ما مثل شد (جلدهای اول تا پنجم)
۱۰ %
۳۲۰,۰۰۰
۲۸۸,۰۰۰ تومان
قصه های حسنی مجموعه دوم قصه های حسنی مجموعه دوم
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
ضرب المثل های خیس ضرب المثل های خیس
۱۰ %
غلامرضا حیدری ابهری
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰ تومان
جدول مثل جدول مثل
۱۰ %
محمدحسین قاسمی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
مثلک (جلد دوم) مثلک (جلد دوم)
۱۰ %
افسانه شعبان‌نژاد
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
مثلک (جلد اول) مثلک (جلد اول)
۱۰ %
افسانه شعبان‌نژاد
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها