خاطر نازک گل

خاطر نازک گل

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
%۱۰
۱۱۷,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۳۰۲
وزن:
۲۰۰ گرم
شابک:
9786004411639

معرفی کتاب

حضرت زهرا (س) در طول تاریخ اسلام، چه در ایران و چه در کشورهای عربی، همیشه برترین الگو برای زنان بوده است. تصویری که ایشان از مقام یک زن کامل ارائه کردند باعث اعتلای جنس زن در جامعه می‌شود؛ خصوصاً شأن معنوی زن و نقش او در خانواده، در زندگی ایشان بیشتر از هر چیز به چشم می‌خورد. دختر پیامبر اسلام (ص) در طول زندگی کوتاه خود اندیشه الهی و عرفان اسلامی را نیز به بالاترین شکل خود معنا کردند و از این رو، تأسی از ایشان یک ضرورت است.

کتاب «خاطر نازک گل» به مقام والای این بانوی بزرگوار تقدیم شده است؛ کتابی که با خلوص و ارادت نویسنده نسبت به حضرت، درباره بخش‌های مختلف شخصیتی، اخلاق، رفتار و آموزه‌های ایشان به شکلی متفاوت بحث می‌کند. این اثر در سه بخش به شخصیت حضرت فاطمه (س) می‌پردازد. اولین بخش درباره زندگی شخصی، کودکی، خصوصیات اخلاقی و تربیت ایشان می‌پردازد. بخش دوم درباره ارتباط ایشان با رسول اکرم (ص)، احترام و ارادت همیشگی به والدین خود، فروتنی و پرهیزگاری، گشاده‌دستی و توجه ایشان به مردم پرداخته و زوایای مختلف زندگی مشترک ایشان با امیرالمومنین را بیان می‌کند. بخش سوم نیز با بررسی ارتباط خاص سرور زنان اهل بهشت با معبود و پروردگار خود به آیات «مباهله، تطهیر، مودّت، برّ» و اشاره دارد و تفسیری از سوره مبارکه «کوثر» نیز ارائه کرده است. «حسین سیّدی» در نگارش این کتاب با عشق و علاقه خود به بانو فاطمه زهرا (س) تصویری متفاوت، زیبا و متعالی از ایشان خلق کرده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«پس از جنگ احُد، فاطمه و سیزده تن از زنان دیگر از مدینه به صحنه نبرد آمدند، آب و غذا آوردند و به مداوای مجروحان پرداختند. در همین مصاف هنگامی که رخسار خونین پدر را دید، او را در آغوش گرفت و خون را از چهره‌اش پاک کرد. پس از اطلاع از شهادت حمزه گریست. پیامبر هم گریه کرد. سعی کرد کاری کند که خون‌ریزی پیکر رسول گرامی بند بیاید. امام علی بر زخم‌های پیامبر آب می‌ریخت و او را می‌شست. خون‌ریزی متوقف نشد. قطعه‌ای پشم آتش زد و خاکسترش را بر زخم پاشید و خون بند آمد. بعد از آن نیز صبح‌های شنبه به منطقه احد می‌آمد و برای حمزه و دیگر شهیدان احد از خداوند درخواست آمرزش می‌کرد. امام صادق می‌فرماید: او برای زنانی که صحنه نبرد احد را ندیده بودند، موقعیت جنگی را تشریح می‌کرده که خود نشانگر حضور ایشان به محض پایان مصاف بود. امام علی می‌فرماید: با پیامبر در جنگ احزاب، خندق حفر می‌کردیم. روزی زهرا آمد و تکّه‌ای نان آورد و گفت: نانی برای پسرهایم پختم، تکه‌ای از آن را برای شما آوردم. پیامبر فرمود: دخترکم! این نخستین غذایی است که پس از سه روز می‌خورم. شرکت در مباهله، فتح مکه، حجه الوداع و پس از کودتای بعد از درگذشت فرستاده خدا تا چهل شب درِ خانه مهاجران و انصار رفتن، و به بیعت نابه‌جا و سکوتشان در برابر جانشینی پیامبر اعتراض کردن و پیامدهای خطرناک این کارشان را هشدار دادن و... همه نشانگر فعالیت اجتماعی او با رعایت تمام موازین شرعی است.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

کتاب آه کتاب آه
۱۰ %
یاسین حجازی
۲۹۵,۰۰۰
۲۶۵,۵۰۰ تومان
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
۱۵ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۲۵,۰۰۰
۱۰۶,۲۵۰ تومان
صراط صفایی حائری صراط صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۹۷,۰۰۰
۸۷,۳۰۰ تومان
رحمت واسعه رحمت واسعه
۱۰ %
آیت الله بهجت
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
توجیه المسائل کربلا توجیه المسائل کربلا
۲۵ %
سید علی اصغر علوی
۹۵,۰۰۰
۷۱,۲۵۰ تومان
نگاهی به رابطه عبد و مولا نگاهی به رابطه عبد و مولا
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها