جنگ سوریه به روایت اسناد سری

جنگ سوریه به روایت اسناد سری

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۱۰,۰۰۰
%۱۰
۲۷۹,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۷۶۰
وزن:
۷۳۶ گرم
شابک:
9786225553101

معرفی کتاب

کتاب «جنگ سوریه به روایت اسناد سری» به قلم سامی کلیب نگاشته شده و توسط نور عامری و محمد رزیجی ترجمه گشته و در انتشارات روزنامه ایران به چاپ رسیده است. نویسنده فردی لبنانی-فرانسوی است که تحصیلات تکمیلی خود را در رشته فلسفه زبان و تحلیل گفتمان رسانه‌ای و سیاسی در دانشگاه سوربن فرانسه تکمیل نموده است. او در ابتدا کارش را با عضویت در تحریریه شبکه تلویزیونی ال بی سی لبنان در فرانسه آغاز می‌کند و پس از آن جزو تیم گویندگان، خبرنگاران و نویسندگان شبکه‌های الجزیره و المیادین بوده است و با مهم‌ترین روزنامه‌های عربی همکاری داشته است. او در این اثر به سراغ بزرگترین حادثه خاورمیانه در دهه گذشته یعنی جنگ سوریه رفته است. در ادامه انقلاب‌های رخ داده در بهار عربی کشور سوریه نیز درگیر اعتراضات و راهپیمایی‌هایی در مخالفت با بشار اسد و وضعیت کشور شد. گرچه رویه حوادث در سوریه کاملا متفاوت با دیگر کشورهای عربی پیش رفت. با آغاز اعتراضات بسیار زود رسانه ‌های غربی-عربی تمرکز خود را بر حوادث این کشور متمرکز کردند و از سوی دیگر در مناطق مختلف گروه‌های معترض ماجرا را به یک جنگ مسلحانه تبدیل کردند و آتش فتنه را برافروختند. همچنین جهت گیری دولت‌های غربی در رابطه با این اعتراضات کاملا متفاوت با موضع‌گیریشان نسبت به دیگر کشورهای عربی بود. در حالی که آنان از حاکم مستبد کشورهای عربی در مقابل مخالفان حمایت می‌کردند اما در اینجا با سران این کشورها با معترضان همراهی نمودند و برکناری بشار اسد را راه حل مشکلات اعلام نمودند. همین قرائن گواه خوبی بر این مساله بودند که ماجرا در سوریه چیز دیگری است و سیاست ورزی‌های بشار باعث شده تا کشورهای عربستان سعودی،ترکیه و ایالات متحده تلاش بر براندازی او داشته باشند. نویسنده در این کتاب تلاش کرده به سراغ اسناد کمترگفته شده یا محرمانه جنگ برود و از بازی گردانان اصلی این جنگ پرده بردارد. نویسنده تلاش نموده در روایت اتفاقات انصاف را رعایت کند؛ نه از بشار اسد یک قهرمان بی‌عیب و نقص بسازد و نه از او همان چهره مستبد خونخواری را جلوه دهد که در این سال ها از رسانه‌های غربی شاهد بوده‌ایم.

در ادامه برشی ازاین کتاب را می‌خوانید:

جوانان پس از انتقال به صربستان از سوی مسئولان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آموزش می‌بییند و سپس به کشورهای خود بازگشته تا برای قیام علیه رژیم‌های مخالف با غرب یا رژیم‌هایی که تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده و بقای آنها ضامن منافع غرب نیست، زمینه سازی کنند. این سازمان‌ها با حمایت صندوق ملی دموکراسی آمریکا تأسیس شده بودند و برخی سازمان‌های آمریکایی از جمله مؤسسه «انجمن باز» و «خانه آزادی» که جیمز وولسی، رئیس پیشین سی آی ای بنیانگذار آن‌ها بوده، از آن‌ها پشتیبانی کرده‌اند. این سازمان‌ها لیدرهای اعتراضات در گرجستان، اکراین، بلاروس، مالدیو، ونزوئلا و مصر را آموزش داده‌اند. رابرت هلوی، سرهنگ آمریکایی و یکی از مربیان اصلی سازمان اوتپور است. شعارهایی که معترضان در تظاهرات صربستان سر داده بودند با شعارهایی که بعدها در جهان عرب شنیده شد شباهت داشت.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

یک روز بعد از حیرانی یک روز بعد از حیرانی
۱۰ %
فاطمه سلیمانی ازندریانی
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
به من گفتند تنها بیا به من گفتند تنها بیا
۱۰ %
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
هوای این روزهای من هوای این روزهای من
۱۰ %
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
رفیق مثل رسول رفیق مثل رسول
۱۰ %
شهلا پناهی لادانی
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
همسایه های خانم جان همسایه های خانم جان
۱۰ %
زینب عرفانیان
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
مار و پله مار و پله
۱۰ %
فائقه میرصمدی
۲۰۰,۰۰۰
۱۸۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها