جامانده در سهیل

جامانده در سهیل

4.2

روایت زندگی فاطمه خدری، همسرشهید محمدجغفر سعیدی

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۷۹,۰۰۰
%۱۰
۷۱,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۲۴
وزن:
۲۰۸ گرم
شابک:
9786007874820

معرفی کتاب

کتاب «جامانده در سهیل» روایت زندگی فاطمه خدری همسر شهید محمدجعفر سعیدی است. او از شهدای بوشهری است که به حفاظت و حراست از خلیج فارس در دوران دفاع مقدس مشغول بود. همسرش نیز فرزند یکی از دریاداران بوشهری بود و هر دو در همان فضای جنوب کشور زیسته کرده بودند. آن‌ها خانواده پرجمعیتی بودند که پنج فرزند داشتند. نویسنده این کتاب اثر معروف تنها گریه کن را نیز نوشته است. این شهید بزرگوار در یک عملیات آبی خاکی که جزیره سهیل رقم می‌خورد به شهادت می‌رسد. در این کتاب با سیره و سبک زندگی این خانواده انقلابی و متعهد بوشهری آشنا می‌شویم و سختی‌هایی که در راه پاسداری از انقلاب اسلامی کشیده‌اند را با بیانی شیوا و روان می‌خوانیم.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

نادر به دلیل مشغله زیادی که داشت نتوانسته بود به موقع به خارگ برگردد تا محمد جعفر را با خبر کند. روزها تمامش با بغض و دل تنگی سپری شد تا اینکه محمد جعفر توانست مرخصی بگیرد و به خانه بیاید. زنگ در به صدا درآمد و بعد هم جیغ و فریاد بچه‌ها در حیاط پرشد. فهمیدم خودش است. خواهرم سر حوض کوچک گوشه‌ی حیاط ظرف‌های ناهار را می‌شست جعفر با او سلام و احوالپرسی کرد بچه‌ها به بغلش بودند که وارد اتاق شد. می‌خواستم سرسنگین باشم و مثلا برایش قیافه بگیرم. تا گفت: «مش فاطمه خوبی؟» لبخندی از سر شوق زدم و گفتم از احوالپرسی‌های شما با لبخند او یخم باز شد. خودش را گرفته بود تا گریه نکند اما هر کلامش رنگ و بوی بغض داشت. خودش هم دوست داشت بیشتر پیش من و بچه‌ها باشد. دستش را جلوی صورتش آورد که مثلا دارد خجالت می‌کشد. گفت: «مش فاطمه خودت که میدونی چقدر سرم شلوغه این دفعه هم به بزرگی خودت ببخش.» چیزی نگفتم خواهرم زینب را صدا کردم تا برایش ناهار بیاورد. بالای گهواره‌ی بچه ایستاد و زد زیر گریه ترسیدم بلند شدم. درست نشستم و گفتم: اتفاقی افتاده؟ چرا گریه میکنی؟ معذرت خواهی کرد و گفت: «ببخشیدا من نمی دونستم بچه به دنیا اومده.» خجالت می‌کشید بپرسد نوزاد دختر است یا پسر. بالاخره دل را به دریا زد: «مش فاطمه سمیه به دنیا اومد یا احسان؟»  خنده ای روی لب هایم نشست: من برنده شدم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اینک شوکران جلد چهارم محمدعلی رنجبر اینک شوکران جلد چهارم محمدعلی رنجبر
۱۰ %
۱۲,۰۰۰
۱۰,۸۰۰ تومان
اشک را مهلت ندادیم اشک را مهلت ندادیم
۱۰ %
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
حلوای عروسی حلوای عروسی
۱۰ %
فاطمه دانشور
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
اینک شوکران جلد پنجم سعید جان بزرگی اینک شوکران جلد پنجم سعید جان بزرگی
۱۰ %
۴۳,۰۰۰
۳۸,۷۰۰ تومان
نیمه پنهان ماه 5: شهید زین الدین نیمه پنهان ماه 5: شهید زین الدین
۱۰ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
کوچه باغ انار! به ماندنم عادت نکن کوچه باغ انار! به ماندنم عادت نکن
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها