تنها زیر باران

تنها زیر باران

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۷۵,۰۰۰
%۱۰
۶۷,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 4 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
زندگینامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۳۱۱
وزن:
۳۳۲ گرم
شابک:
9786007874622

معرفی کتاب

شهیدان دفاع مقدس مردانِ مردی بودند که هر کدام یک سرمایه عظیم برای انقلاب اسلامی بودند و چنگال دشمنان این فرصت را به این خاک و مردم نداد تا از تلاش و همت بلند این پهلوانان استفاده کافی را ببرد. هر کدام در تخصص مربوط به خود سرآمد روزگار بودند و اگر می‌ماندند و بر راه اسلام و انقلاب استوار می‌ماندند اکنون قله‌های علمی و پیشرفت را یکی پس از دیگری درنوردیده بودیم. یکی از این افراد شهید مهدی زین الدین است که در هر زمینه‌ای می‌تواند الگوی نسل جوان قرار بگیرد.

مهدی زین الدین فرمانده لشکر علی ابن ابی طالب (علیه السلام) است که در سال 1363 و همزمان با برادرش مجید زین الدین به شهادت می‌رسد. کتاب «تنها زیر باران» به شرح این فرمانده دلاور از کودکی تا به هنگام شهات می‌پردازد. نویسنده تلاش کرده با کنار هم گذاشتن مصاحبه‌ها و جداسازی هر دوره از زندگی شهید سیری طبیعی از زندگینامه را ارائه دهد که از زبان راویان متفاوتی به زندگی این شهید نگاه می‌کنند. مهدی زین الدین نخبه جوانی بود که در رشته پزشکی رتبه چهار آورد و حتی از دانشگاهی فرانسوی نیز دعوت نامه دریافت کرد اما حضور در ایران و تلاش برای پیشبرد انقلاب اسلامی را بر تحصیل در خارج ترجیح داد. لشکر تحت فرماندهی او در عملیات والفجر4 در غرب و عملیات خیبر در جنوب نقشی حیاتی ایفا کرد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

-حاجی!کجا داری می‌ری؟

-می‌رم تا عکاسی، این عکس کوچیکه، بدم بزرگش کنن روی طاقچه پیدا بشه.

عکس را دست برادر پاسدار دادم. نگاهی به عکس انداخت. سرش را بالا آورد. اضطراب نگاهش در کلامش ریخت و گفت:« حاج‌آقا، اگه مجید شهید نشده باشه و مهدی شهید شده باشه، شما چی می‌گی؟» باز گفتم:«انا لله و انا الیه راجعون.» فهمیدم خدا هر دوتایشان را قبول کرده.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

ملا صالح ملا صالح
۱۰ %
رضیه غبیشی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
من زنده ام - جلد نرم من زنده ام - جلد نرم
۱۰ %
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
دختر شینا دختر شینا
۱۰ %
بهناز ضرابی زاده
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
مسافر کربلا مسافر کربلا
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
خاک های نرم کوشک خاک های نرم کوشک
۱۰ %
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
نامه های فهیمه نامه های فهیمه
۱۰ %
علیرضا کمری
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها