بیایید شعر بگوییم

بیایید شعر بگوییم

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
%۱۰
۹۹,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
آموزشی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۰
وزن:
۲۱۸ گرم
شابک:
9786006229638

معرفی کتاب

کتاب «بیایید شعر بگوییم» نوشته بانوی شاعر انسیه موسویان است که خود شاعری را از دوران نوجوانی و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز نموده است. او که درکی عمیق و دقیق از حال و هوای کودک و نوجوان دارد تلاش کرده تا در این اثر به آن‌ها چیزی فراتر از شعر هدیه دهد. او که خود با تشویق و همراهی مربیان دوران نوجوانی جرات پیدا کرده و قلم شاعری در دست گرفته حالا می‌خواهد با آموختن چم و خم فنّ شاعری با ساده‌ترین زبان آن‌ها را وارد این دنیای لذت‌بخش و خیالی کند. در این کتاب خواننده ابتدا می‌آموزد که مفهوم شعر به چه ترکیب و کلامی گفته می‌شود و در ادامه قدم به قدم با اصول شعر کلاسیک و نیمایی آشنا می‌گردد و می‌فهمد که این عبارات زیبا و طرب انگیز چگونه خلق می‌شوند. در این مسیر زبان شعر، قالب شعر، وزن شعر، سبک شعر، اندیشه در شعر و از همه مهم‌تر آرایه‌های ادبی به خوبی همراه مثال آموزش داده می‌شوند و در کنار این آموزش‌ها برای اینکه خواننده بتواند وارد گود شود و در عرصه عمل نیز این آموزش‌ها را به شکل عمیق‌تر بیاموزد و در وجودش نهادینه شود تمریناتی قرار داده شده است. علاوه بر این در کنار این آموزش‌ها خواننده‌ی نوجوانان با نام بسیاری از شاعران صاحب نام و سبک شعری ایشان در این اثر آشنا می‌شود و می‌تواند برای فراگیری بیشتر به کتب شعری آنان نیز مراجعه کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

برای شناخت شعر ناگزیریم یک تعریف نسبتا کامل و جامع آن را بپذیریم. در میان اهل ادب امروز دقیق‌ترین و کامل ترین تعریف‌ها متعلق به محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر، نویسنده و ادیب معاصر است: شعر، گره خوردگی عاطفه و خیال است که در زبانی آهنگین شکل گرفته باشد. در این تعریف به پنج عنصر سازنده شعر اشاره شده است «عاطفه ،خیال، زبان آهنگ و شکل (فرم)» شفیعی کدکنی در ادامه اشاره می‌کند که شعر از تلفیق و گره خوردگی این پنج عنصر ایجاد می‌شود. شفیعی در کتابی دیگر، دیدگاه تازه‌ای درباره شعر مطرح کرده و می‌گوید شعر حادثه‌ای است که در زبان روی می‌دهد و در حقیقت شاعر با شعر خود عملی در زبان انجام می‌دهد که خواننده میان زبان شعری او و زبان روزمره عادی تمایزی احساس می‌کند او در ادامه شعر را «رستاخیز کلمات» می‌نامد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

گریه های امپراطور گریه های امپراطور
۱۰ %
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
گلستان سعدی گلستان سعدی
۱۰ %
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
دیوان حافظ دیوان حافظ
۱۰ %
حافظ شیرازی
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
کتاب (فاضل نظری) کتاب (فاضل نظری)
۱۰ %
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
ضد ضد
۱۰ %
فاضل نظری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
طوفان واژه ها طوفان واژه ها
۱۰ %
سید حمیدرضا برقعی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها