کتاب بارون درخت نشین

کتاب بارون درخت نشین

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۹۵,۰۰۰
%۱۰
۲۶۵,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۲۰
وزن:
۳۲۲ گرم
شابک:
9789643510176

معرفی کتاب

گاهی لذت دوری، از حظ هم‌نشینی بیشتر می‌شود.بارون روندو از سنت های کهنه اجتماعی و خانوادگی‌اش فرار می‌کند و سبکی از زندگی را می‌پذیرد که دیگر هیچ شباهتی به زندگی مردمان ندارد. او زمین سفت را رها و به کوچه‌های پیچ در پیچ بالای درخت میپیوندد.

دوری او از زمین برای مردم گریزی نیست، بالعکس او می‌خواهد از بالای درخت زاویه دید بهتر و گسترده تری داشته باشد تا به هدفی که برای آن شورش کرده عمل کند.

«بارون درخت‌نشین» بی‌تردید یکی از شاهکارهای مهم ادبیات جهان و از برترین آثار ایتالو کالوینو نویسنده بزرگ ایتالیایی است.مادر و پدر او ایتالیایی و زمین شناس بودند و همین تخصص والدین در فضای بکر و بی‌همانند همین کتاب و در آشنایی ژرف نویسنده با درختان و جانوران نمودار است ، به گونه‌ای که می‌توان این کتاب را قصیده‌ای در ستایش (درخت) دانست.

کالوینو به خاطر تخیل نیرومند، طنز ظریف و توجه نزدیک به واقعیت و تاریخ شهره است. آثارش سرشار از تمثیل و استعاره است، نگرش موشکافانه، واقعیت و طنز و افسانه پردازی و تخیل شاعرانه همه به یک حد در او هست.این اثر بهترین نمونه از سبک کار اوست.

ترجمه این کتاب با مهدی سحابی بوده است.

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

با آن که در همه جا چو افتاده بود که یکی از پسران روند و بالای درختها زندگی میکند و پایین نمی آید پدرمان همچنان می کوشید این خبر را از کسانی که از دور دستها می آمدند پنهان بدارد. خانواده کنت استوماک، که برای سرکشی به املاک خود در بندر تولون به فرانسه می رفت، در سر راه خود به دیدن ما آمد نمی دانم از این دیدار چه انگیزه ای داشتند مسأله مالکیت پاره ای زمینها در میان بود یا این که در جستجوی سفارشی بودند تا سمتی برای پسرشان که اسقف بود دست و پا کنند ـ هر چه بود به پادرمیانی بارون روند و نیاز داشتند. و همانگونه که میتوانید حدس بزنید پدر من نیز هزاران نقشه در سر می کشید تا از رابطه اش با آن خانواده برای به کرسی نشاندن ادعای سروری اش بر او مبروزا بهره بگیرد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بینوایان(دو جلدی-ترجمه مستعان) بینوایان(دو جلدی-ترجمه مستعان)
۱۰ %
۸۰۰,۰۰۰
۷۲۰,۰۰۰ تومان
من در رقه بودم من در رقه بودم
۱۰ %
هادی یحمد
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
به من گفتند تنها بیا به من گفتند تنها بیا
۱۰ %
۲۷۰,۰۰۰
۲۴۳,۰۰۰ تومان
کاپوچینو در رام الله کاپوچینو در رام الله
۱۰ %
سعاد امیری - لیلا حسینی
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
مرگ با تشریفات پزشکی مرگ با تشریفات پزشکی
۱۰ %
آتول گاواندی - حامد قدیری
۱۹۸,۰۰۰
۱۷۸,۲۰۰ تومان
کوچک اندازه فیل کوچک اندازه فیل
۱۰ %
جنیفر جاکوبسون - آنیتا یارمحمدی
۳۳۵,۰۰۰
۳۰۱,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها