امین زبان و ادب پارسی

امین زبان و ادب پارسی

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۳۵,۰۰۰
%۱۰
۳۱,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۹۶
وزن:
۳۱۸ گرم
شابک:
9786008218043

معرفی کتاب

از هرات تا بغداد، از چین تا قسطنطنیه، از خلیج فارس تا آمودریا، زبانی در طول تاریخ بین مردم و شاعران و ادیبان و دانشمندان رواج داشته که امروزه نیز زبان رسمی کشور ما، فارسی است.

اما با گذشت سالها و پدید آمدن جنگ‌ها و جدایی‌ها و نفوذهای سیاسی و فرهنگی، زبان و ادبیات فارسی دچار خدشه‌های بیگانه‌ای شده‌است که مقام معظم رهبری با ها راهکار های علمی و عملی ترمیم و بازیابی آن را فرموده‌اند.

 دکتر محمدحسن مقیسه در این کتاب، آن شیوه‌های مهم را جمع آوری و بازنویسی کرده است تا در هفت فصل، مسیر روشنی برای حفظ ابن میراث تمدنی آشکار شود و وظایف رسانه‌ها، نهادها و مشتاقان زبان و ادبیات فارسی برای پاسداشت آن به شکل کاربردی بیان گردد.

برای نوشتن این اثر، علاوه بر سخنرانی‌های رهبرمان، مقالات، نامه‌ها، رساله‌ها و... نیز مورد بررسی قرار گرفته است، برای همین در مقدمه کتاب«امین زبان و ادب پارسی» می‌خوانیم:

((امّا میتوانیم سخنرانی‌ها و خطبه‌های ایشان را با بسیاری از سخنرانان مذهبی و حتّی روشنفکران دیگر مقایسه کنیم. اگر کسی بخواهد صحبتهای ایشان را از طرز محاوره‌ای و گفتاری به سبک رسمی و زبان معیار مبدّل کند، زحمت بسیار کمی خواهد داشت؛ یعنی فعل سر جای خودش است، جمله سالم است، عبارت رها نشده و این‌طور نیست که جمله با یک آهنگ و یک وجه فعلی شروع شود، امّا به آخر که میرسد، متناسب با مقدّمات نباشد.))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

معیشت مومنانه معیشت مومنانه
۱۰ %
ابولقاسم کریمی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سبک زندگی زنان سبک زندگی زنان
۱۰ %
امیرحسین بانکی پور فرد
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
چغک چغک
۱۰ %
صهبا
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
ولایت و حکومت ولایت و حکومت
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۸۷,۰۰۰
۷۸,۳۰۰ تومان
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
۱۵ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۲۵,۰۰۰
۱۰۶,۲۵۰ تومان
روایت رهبری روایت رهبری
۱۰ %
سید یاسر جبراییلی
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها