امامت و رهبری شهید مطهری

امامت و رهبری شهید مطهری

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۹,۰۰۰
%۱۰
۵۳,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۷۱
وزن:
۲۰۰ گرم
شابک:
9789645600240

معرفی کتاب

استاد شهید مرتضی مطهری، محقق، متفکر، نویسنده و از دانشمندان اسلام‌شناس در قرن معاصر است که لحظه لحظه انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد و همواره با قلم روشنگرانه خود، در برابر شبهات و تحریفات به شیوا‌ترین بیان قیام کرده‌است.

اینک نیز پس از سالها مجموعه آثار باقی مانده از این ایشان که شامل سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌ها و نقد نامه‌های او است توسط نشر صدرا جمع‌آوری، بازنویسی و به چاپ رسیده‌است تا پاسخگوی سوالات بنیادین جوانان و متفکران در عصرهای گوناگون باشد.

از آشناترین آثار ایشان که به کتاب‌رسان آمده‌است، کتاب«امامت و رهبری» می‌باشد؛ اثری که حاصل شش جلسه سخنرانی در انجمن اسلامی پزشکان مطرح شده‌است و پایه اساسی آنها موضوع ولایت و امامت جامعه است که با ساده‌ترین و روان‌ترین قلم، تفاوت این سه واژه با مفهوم خلافت را شرح داده و بساری سوالات درباره رهبری پس از رسول خدا را پاسخ می‌دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

(( علی (ع) از اظهار و مطالبه حق خود و شکایت از ربایندگان آن خودداری نکرد، با کمال صراحت ابراز داشت و علاقه به اتحاد اسلامی را مانع آن قرار نداد. خطبه‌های فراوانی در نهج‌البلاغه شاهد این مدّعاست. در عین حال، این تظلّمها موجب نشد که از صف جماعت مسلمین در مقابل بیگانگان خارج شود. در جمعه و جماعت شرکت می‌کرد، سهم خویش را از غنائم جنگی آن زمان دریافت می‌کرد، از ارشاد خلفا دریغ نمی‌نمود، طرف شور قرار می‌گرفت و ناصحانه نظر می‌داد.))

اگر در انتهای این اثر مشتاق مطالعه ادامه مباحث مطرح شده در جلسات انجمن اسلامی پزشکان بودید، به کتاب«سیری در سیره ائمه‌اطهار علیهم‌السلام» سری بزنید.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سیری در سیره ائمه اطهار علیهم السلام  شهید مطهری سیری در سیره ائمه اطهار علیهم السلام  شهید مطهری
۱۰ %
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
خاتمیت شهید مطهری خاتمیت شهید مطهری
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۴۹,۰۰۰
۴۴,۱۰۰ تومان
حماسه حسینی جلد دوم حماسه حسینی جلد دوم
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۱۹,۰۰۰
۱۰۷,۱۰۰ تومان
انسان در قرآن  شهید مطهری انسان در قرآن  شهید مطهری
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
داستان راستان  (جلد اول و دوم) داستان راستان  (جلد اول و دوم)
۱۰ %
۱۳۹,۰۰۰
۱۲۵,۱۰۰ تومان
بیست گفتار  شهید مطهری بیست گفتار  شهید مطهری
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۴۹,۰۰۰
۱۳۴,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها