بنر پویش صندوق اربعین

اصول،مراحل،عوامل،و موانع تربیتی (تربیت اسلامی2)

اصول،مراحل،عوامل،و موانع تربیتی (تربیت اسلامی2)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۹۰,۰۰۰
%۱۰
۸۱,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۳۶
وزن:
۱۳۰ گرم
شابک:
9786222851422

معرفی کتاب

کتاب «تربیت اسلامی جلد دوم» بررسی محورهای دیگری از بحث تربیت از منظر رهبر معظم انقلاب است. در این جلد ابتدا اصولی که در ساخت یک روش تربیتی باید مدنظر مربی باشند تبیین گشته‌اند. اصولی همچون انتخاب الگو، آگاهی بخشی و تعمیق باورها، تقویت روحیه  جمعی، تقدم معرفت ایمانی بر معرفت استدلالی بر پی‌ریزی شیوه تربیت صحیح اسلامی تاثیر به‌سزایی دارند. پس از آن مراحل مختلف تربیت بر اساس سن متربی تفکیک گشته‌اند. زیرا محوریت مباحث تربیتی و شیوه اجرای آن برای یک کودک با یک نوجوان تفاوت‌های بسیاری دارد که آیت الله خامنه‌ای در این حوزه نکات ارزنده‌ای بیان نموده‌اند. در بخش سوم عوامل تربیتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و اهمیت الگو، محیط و تذکر در تحقق روش‌های تربیتی توضیح داده شده است. در بخش پایانی نیز موانعی که از تحقق تربیت جلوگیری می‌کنند برشمرده شده‌اند. از جمله این موانع می‌توان به سدهای درونی همچون غفلت، بی‌صبری، ناامیدی و دنیاطلبی اشاره کرد. همچنین موانع بیرونی به طور جدی طاغوت‌ها و نظام‌های استکباری هستند که با ابزارهایی مانند شهوت گرایی، مصرف گرایی، هویت زدایی و آرمانی زدایی، شبهه پراکنی و اختلاف افکنی و ایجاد محصولات فرهنگ ضددینی علیه تربیت اسلامی ایستاده‌اند. البته در انتها با استناد به بیانات رهبر انقلاب روش‌های مقابله با نظام تمدنی غرب توضیح داده شده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

گفتن گناه به گناهکار با زبان خوش و با لحن مناسب و در جایی هم با زبان تند در مواردی که مفسده‌ای به وجود نیاید گناه را در جامعه کم خواهد کرد و به ضعف و انزوا خواهد انداخت چرا ما از این موضوع غافلیم؟ همه آحاد مردم در محیط کسب و خانه و جمع دوستان و در محیط درس و دانشگاه و کلاً در هر جایی که هستند اگر خلافی را دیدند، به خلافکار بگویند این از نظر اسلام خلاف است؛ چرا انجام می‌دهی؟ گفتن همین یک کلمه مؤثر است. اگر زبان‌های گوناگون و نفسهای مختلف گناه را تذکر بدهند، گناهکار به طور غالب از گناه و تخلف دست خواهد کشید؛ چه این تخلف تخلف شرعی و چه تخلف از قوانین باشد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تربیت جنسی کودکان - جلد اول تربیت جنسی کودکان - جلد اول
۱۰ %
جمعی از نویسندگان - امیرحسین بانکی پور فرد
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
من دیگر ما (جلد دوم) من دیگر ما (جلد دوم)
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۶۸,۰۰۰
۶۱,۲۰۰ تومان
من دیگر ما (جلد پنجم) من دیگر ما (جلد پنجم)
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۱۳۲,۰۰۰
۱۱۸,۸۰۰ تومان
مسئولیت و سازندگی مسئولیت و سازندگی
۱۰ %
علی صفایی حائری
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
365 راه برای پرورش فرزندانی فوق العاده 365 راه برای پرورش فرزندانی فوق العاده
۱۰ %
شیلا الیسون - لاله مهدی نژاد - باربارا دی آن بارنت
۱۹۸,۰۰۰
۱۷۸,۲۰۰ تومان
مغز کودک من - از بارداری تا یک سالگی مغز کودک من - از بارداری تا یک سالگی
۱۰ %
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها