بنر پویش صندوق اربعین

اسطوره حاج قاسم

اسطوره حاج قاسم

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
%۱۰
۱۲۶,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۰۴
وزن:
۳۰۶ گرم
شابک:
9789643049263

معرفی کتاب

کتاب «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان» یک اثری پژوهشی تحقیقی نوشته مهدی افراز کنجین پیرامون موضوع هویت ملی است. نویسنده در ابتدا مفهوم هویت ملی را توضیح می‌دهد که هر فرد در کنار داشتن هویتی منحصربه‌فرد برای خود یک هویت جمعی همراه دیگر افراد جامعه دارد. سپس در مورد هویت ملی ایرانیان بحث می‌شود که چه مکاتب و وقایع تاریخی بر آن اثرگذار بوده است. در بخش بعدی نسبت انقلاب اسلامی سال 57 و هویت ایرانی بررسی می‌گردد. برهه‌هایی که در آن هویت ملی پررنگ گشته و باعث وحدت میان اقشار مختلف جامعه گشته و سلایق متعدد را تحت پرچمی واحد گرد هم آمده‌اند برمی‌شمرد. در پایان نیز به نقش موثر شهید حاج قاسم سلیمانی در زنده نمودن هویت جامعه ایرانی اشاره می‌شود. در برهه‌ای که اختلافات فرهنگی و سیاسی در میان گروه‌های متعدد پررنگ می‌شود شهادت این فرمانده دلاور سبب گشت تا همه مردم دوباره بر سر نام این شهید گرد هم آیند و او باعث این وحدت کلمه جامعه گردید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

دستاوردهای حاج قاسم منحصر در موضوع امنیت هم نبود و در دهه اخیر غرور ملی ناشی از موفقیت‌های نظامی و سیاسی او نقطه اتکایی برای روحیه دلگیر جامعه ایران شده بود. در محافل مختلف شهید سلیمانی به منزله مردی شناخته می‌شد که از هیچ میدانی شکست خورده خارج نشده و همواره نماد افتخار و عزت ملی ایران بود. فرماندهی بود که در زمان حیاتش ذکر هوشمندی‌های نظامی‌اش بخشی از سرگرمی‌های عمومی مردم برای ارتقای ناخودآگاه عزتمندی خود بوده است. در هر مقطعی که یک سرخوردگی ملی حادث شده بود زمزمه نام او می‌توانست پوشش دهنده یاس‌ها و ناامیدی‌ها باشد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نشت نشا نشت نشا
۱۰ %
رضا امیرخانی
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
از برهان تا عرفان-استاد طاهرزاده از برهان تا عرفان-استاد طاهرزاده
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
چگونه درباره کتابهایی که نخوانده ایم حرف بزنیم؟ چگونه درباره کتابهایی که نخوانده ایم حرف بزنیم؟
۱۰ %
۹۸,۰۰۰
۸۸,۲۰۰ تومان
علل تزلزل تمدن غرب علل تزلزل تمدن غرب
۱۰ %
اصغر طاهرزاده
۱۳۸,۰۰۰
۱۲۴,۲۰۰ تومان
نفحات نفت نفحات نفت
۱۰ %
رضا امیرخانی
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
نسبت دین با علم و فناوری نسبت دین با علم و فناوری
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۳,۰۰۰
۲,۷۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها