اخگر به گریبان

اخگر به گریبان

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
%۱۰
۱۸۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۶۵۶
وزن:
۷۳۰ گرم
شابک:
9786225206588

معرفی کتاب

حسین جابری انصاری سیاستمدار، مشاور و سفیر جمهوری اسلامی در حوزه کشورهای عربی در چهارمین ترجمه خود از جهان عرب به سراغ زندگینامه اندیشمند و مبارز فلسطینی منیر شفیق رفته است. منیر شفیق در خانواده ای مسیحی در شهر بیت المقدس به دنیا آمده است. پدر او حقوق دان و گرایشات چپ و مارکسیستی داشته است اما با اشغال فلسطین توسط نیروهای صهیونیستی از فعالیت سیاسی کناره گیری می کند. منیر اما با همان گرایشات چپ پدر وارد فاز مبارزاتی و سیاسی می شود و بسیار زود به خاطر فعالیت هایش در اردن به زندان می افتد. او پس از آن در دوره ای از جبهه کمونیستی خارج می شود و به دنبال تفکرات ناسیونالیستی به جنبش آزادی بخش فلسطین به رهبری یاسر عرفات بپیوندد اما رفتار سازش کارانه عرفات با سران صهیون سبب می شود تا از این گروه نیز فاصله گرفته و خود به عنوان موسس جنبش فتح و گروه های جهاد اسلامی مسیر مبارزاتی اش را ادامه دهد. پیروزی انقلاب اسلامی دوران جدیدی در تفکرات سیاسی و اعتقادی منیر شفق ایجاد می کند و او را به گرایشات اسلامی نزدیک می گرداند. او نویسنده صدها مقاله و ده ها کتاب در مورد ماجرای فلسطین و اسرائیل است و مرور زندگی او اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد تاریخ فلسطین و اتفاقاتی که در این دوره طولانی اختلاف و مبارزه میان احزاب عرب رخ داده را به مخاطب ارزانی می دارد. مطالعه این اثر به تمام علاقه مندان به تاریخ خاورمیانه و دانشجویانی که به مناسبات سیاسی منطقه علاقه مند هستند پیشنهاد می شود.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

موضوع وحدت عربی، یک بار دیگر، پس از انقلاب های ۲۰۱۱ از سوی من طرح شده و مورد بحث قرار گرفت، آن هنگام که در مصر و تونس مرحله پسا انقلاب مسئله توسعه و حل بحران اقتصادی مطرح شد. برخی در حکومت های جدید شکل گرفته پس از انقلاب در این دو کشور همچون نظام های سرنگون شده پیشین شروع به اندیشیدن به گزینه گرایش کشورهای خود به سوی غرب کردند اما نظر من این بود که مسئله توسعه و بحران اقتصادی تنها در چارچوب بازار مشترک و عمومی عربی یا لااقل میان شماری از کشورهای عربی و در چارچوب همکاری و همبستگی عربی و گشودن مرزهای میان آنها در حوزه های حمل و نقل قابل حل است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

چرا سوریه؟ چرا سوریه؟
۱۰ %
سید حسین مرکبی
۵۶,۰۰۰
۵۰,۴۰۰ تومان
سرنوشت منطقه سرنوشت منطقه
۱۰ %
محمد رزیجی - عبدالحلیم خدام
۲۶۰,۰۰۰
۲۳۴,۰۰۰ تومان
مجاهدان راه خدا مجاهدان راه خدا
۱۰ %
نیکولاس بلانفورد - پروین عبد خدایی
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
کاپوچینو در رام الله کاپوچینو در رام الله
۱۰ %
سعاد امیری - لیلا حسینی
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
زخم داوود زخم داوود
۱۰ %
سوزان ابوالهوی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
جنگ سوریه به روایت اسناد سری جنگ سوریه به روایت اسناد سری
۱۰ %
سامی کلیب - نور عامری - محمد رزیجی
۳۱۰,۰۰۰
۲۷۹,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها