بنر پویش صندوق اربعین

آپارتمان کلاغ ها

آپارتمان کلاغ ها

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۵۵,۰۰۰
%۱۰
۱۳۹,۵۰۰
تومان
رده سنی:
نوجوان
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۱۲
وزن:
۲۵۶ گرم
شابک:
9786004415620

معرفی کتاب

کتاب «آپارتمان کلاغ‌ها» نوشته علی‌اصغر عزتی پاک از مجموعه برنای نشر معارف که به شکل اختصاصی برای نوجوان به تولید اثر مشغول است. مینو دختر نوجوانی است که دستی بر نقاشی دارد و در کنار بیشه سرسبزی زندگی می‌کند که یک تک درخت در آن قرار دارد. درختی که مینو برادرش اسمش را آپارتمان کلاغ‌ها گذاشته‌اند چون همیشه کلاغ‌ها بر روی آن می‌نشینند و قارقار می‌کنند. مینو در خوابی عجیب پیرمردی سپیدپوش را می‌بیند که زخمی شده و در کنار آپارتمان کلاغ‌ها ایستاده است. ماجرای زمانی شگفت می‌شود که مینو پیرمرد را در واقعیت نیز می‌بیند و پیرمرد که هراسان و در حال فرار است به او می‌گوید که در هنگام او را بیاد بیاورد. این اتفاقات در هنگامی می‌افتد که پدر مینو و چند نفر از دوستانش تصمیم گرفته‌اند بیشه را حذف کنند و جای گل و درخت تیرآهن و آسفالت بکارند. این کتاب با دغدغه محیط‌زیست نوشته شده و قهرمان دختر این داستان که در مرز میان خیال و واقعیت قدم می‌زند باید به کمک دوستانش جلوی این اتفاق تلخ را بگیرد. عزتی پاک که پیش از این چندین اثر برای نوجوانان نوشته در این کتاب نیز با نثری روان و روایتی جذاب مخاطب نوجوان را با خود همراه ساخته تا به او یک قصه وطنی آموزنده بگوید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

مینو دستش را پس کشید نگاه مرد رفته بود به کلاغ‌های پرشر و شور بالای سرشان مینو هم نگاه کرد. کلاغ‌ها حلقه بزرگی شکل داده بودند و دورشان می‌چرخیدند در آسمان جایی که آن‌ها نشسته بودند. صدایشان بلند بود و در هم و بی ‌ظم هر کدام برای خودش آواز سر می‌داد. بی توجه به قارقار دیگری می‌شود گفت که بیشه را گذاشته بودند روی سرشان. مینو قبلاً هم از این صحنه ها زیاد دیده بود که کلاغ‌ها یک دفعه لشکرکشی می‌کنند به آسمان جایی از بیشه و با قارقار مدامشان شلوغ بازی راه می‌اندازند. او همیشه فکر می‌کرد لابد این هم یک جور دیوانه بازی کلاغانه است. با هم قرار می‌گذارند تا دسته جمعی به پرواز در بیایند خودی نشان بدهند و ملت را کلافه کنند اما حالا و با توجه به آنچه با چشم خود دیده بود احساس میکرد رفتارشان یک معنایی داشته همیشه.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بیرون ذهن من بیرون ذهن من
۱۰ %
شارون ام دریپر - آنیتا یارمحمدی
۳۸۵,۰۰۰
۳۴۶,۵۰۰ تومان
کوچک اندازه فیل کوچک اندازه فیل
۱۰ %
جنیفر جاکوبسون - آنیتا یارمحمدی
۲۴۰,۰۰۰
۲۱۶,۰۰۰ تومان
پلشتی که بچه مثبت شد پلشتی که بچه مثبت شد
۱۰ %
محسن رنجبر - زهرا سعادت پور
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
نمکی و مار عینکی نمکی و مار عینکی
۱۰ %
فرهاد حسن زاده
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
پسر چابک سوار پسر چابک سوار
۱۰ %
لیلا قربانی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها