آقا روح الله

آقا روح الله

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۴۰,۰۰۰
%۱۰
۲۱۶,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۳۸۴
وزن:
۳۶۰ گرم
شابک:
9789643048198

معرفی کتاب

شناخت شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار تاریخی مستلزم شناختن زمانه آن‌ها و اتفاقاتی است که بر روحیات و تصمیمات آن‌ها اثر گذاشته است و صرف بررسی زندگی شخصی نمی‌تواند علاقه‌مندان را به شناخت جامع و دقیق نسبت به احوالات آن فرد برساند.

حمیدرضا باقری به این نکته دقت داشته است. به همین خاطر تمام تمرکز کتاب «آقا روح الله» را بر مقطع محدودی از زندگی امام خمینی (ره) گذاشته است. او در این کتاب بازه تولد تا زمانی که ایشان در حوزه علمیه  مشغول به تحصیل است را در نظر گرفته است اما تنها راوی خاطرات شخصی امام خمینی (ره) نیست. بلکه تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در پایان قرن سیزدهم هجری شمسی و سال های ابتدایی قرن چهاردهم را بر طبق مستندات تاریخی بازگو کرده است. حوادث انقلاب مشروطه، حضور سیدحسن مدرس در مجلس، پایان حکومت قاجاری و به قدرت رسیدن رضاخان و حوادث مسجد گوهرشاد از جمله اتفاقاتی هستند که در دوران جوانی امام رخ داده‌اند و بر تفکرات ایشان تاثیر گذاشته است. همچنین نویسنده به شکل مبسوط اتفاقات خانوادگی ایشان همچون ماجرای ازدواج امام و روابط ایشان با اعضای خانواده را شرح داده است. در پایان کتاب زندگینامه مختصری از تمام اساتید امام آورده شده است. اساتیدی که در رشد علمی، اخلاقی و سیاسی امام تاثیر به سزایی داشته اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

یک روز خانم را برای زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی بردم، ایشان بعد از زیارت بر مزار پدرشان حضرت آیت الله ثقفی رفتند. آن روز زیارت ایشان مقداری به طول انجامید وقتی میخواستیم برگردیم، خانم فرمودند: زودتر برویم شاید به ناهار آقا برسم . متأسفانه در بازگشت ترافیک شدیدی بود و ما نزدیک ساعت دو بعد از ظهر به خانه رسیدیم. فردای آن روز خانم به من فرمودند: دیدی چه شد؟ وقتی دیروز به خانه رفتم دیدم آقا که باید ساعت یک و ربع ناهارشان را بخورند به خاطر من نخورده و صبر کرده اند. وقتی گفتم: آقا ببخشید شما ناهارتان را میل می‌کردید خندید و فرمود: شما نفرمودید که دیر می‌آیید و این شیوه همیشگی بود که اگر به ناچار خانم دیرتر آماده میشد آقا صبر میکرد و دست به غذا نمی‌برد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نسیم حیات نسیم حیات
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۱۰۷,۰۰۰
۹۶,۳۰۰ تومان
بر تبعید بر تبعید
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
خاطرات احمد احمد خاطرات احمد احمد
۱۰ %
محسن کاظمی - احمد احمد
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
خمینی پدیده انسانی پیچیده خمینی پدیده انسانی پیچیده
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دغدغه های فرهنگی دغدغه های فرهنگی
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
خاطرات عزت شاهی خاطرات عزت شاهی
۱۰ %
محسن کاظمی
۳۴۵,۰۰۰
۳۱۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها