بنر پویش صندوق اربعین

کتاب آشوب در کاخ سفید

کتاب آشوب در کاخ سفید

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۹۹,۰۰۰
%۱۰
۱۷۹,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۰۰
وزن:
۱۹۰ گرم
شابک:
9786229458686

معرفی کتاب

کتاب «آشوب در کاخ سفید» نوشته جان بولتن مشاور اسبق کاخ سفید در مسائل امنیت ملی است. او که یکی از سیاستمداران راست افراطی در آمریکا محسوب می‌شود در زمان دولت ترامپ این فرصت را یافت تا به شکل رسمی وارد کاخ سفید شود و نظراتش را مستقیما به رئیس جمهور ایالات متحده انتقال دهد. این کتاب پس از استعفای او در سال 2019 از سمتش نوشته شده و به شرح خاطرات دوران حضورش در دولت ترامپ می‌پردازد. این ترجمه به شکل کامل اثر را به فارسی بازنگردانده بلکه بر روی موضوعاتی تمرکز داشته که برای مخاطب ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و در واقع گزیده‌ای از زندگینامه اصلی است. در این کتاب به تصمیمات ترامپ برای خروج از برجام، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و سیاست‌های او پیرامون اسرائیل و کره شمالی اشاره می‌کند و نشان می‌دهد ترامپ چگونه با بیخردی و عدم توجه به نظرات مشاورینش قدرت بین المللی کشورش را به بیراهه کشانده و خسارت‌های جبران ناپذیری به ایالات متحده در مناسبات جهانی وارد ساخته است. خروج ترامپ از معاهده محیط زیست پاریس، تلاش برای مذاکره مستقیم با رهبر کره شمالی و موافقت با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس از جمله اشتباهات راهبری ترامپ بود که تنها به بدتر شدن اوضاع برای آمریکا دامن زد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

به نظرم ایران بهتر می‌توانست ترامپ را اذیت کند تا ترامپ ایران را. ایرانی ها علناً گفتند که می‌دانند ترامپ می‌خواهد مذاکره کند. اما مشاورانی مثل من جلوی او را می‌گیرند یا اینکه ترامپ خواستار صلح است؛ اما مشاورانش جنگ طلب‌اند. این‌ها همه یک نوع بازی روانی بود؛ درست مثل کیم جونگ اون که میخواست ترامپ را از اطرافیانش جدا کند تا با او به تنهایی سروکار داشته باشد. این که رسانه‌های ایالات متحده با ساده لوحی تمام این ادعاهای خارجی را همچون استدلال‌هایی کاملاً منطقی گزارش می‌دادند و بنابراین پروپاگاندای پیونگ یانگ و تهران را نشر می‌دادند مرا اذیت می‌کرد. بدتر از آن این بود که ترامپ هم ظاهراً این داستان‌ها را جدی می‌گرفت. رؤسای جمهور پیشین نظر دشمنان خارجی درباره مشاوران خود را نادیده می‌گرفتند اما واکنش ترامپ انگار کاملاً برعکس بود. هر چند این موضوع در کاخ سفید ترامپ کاملاً عادی بود. اما به سختی می‌شد آن را به افراد بیرون از کاخ سفید توضیح داد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

چگونه بزرگسال تربیت کنیم چگونه بزرگسال تربیت کنیم
۱۰ %
جولی لیث کات - هیمز - مریم صراف طهرانی
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
365 راه برای پرورش فرزندانی فوق العاده 365 راه برای پرورش فرزندانی فوق العاده
۱۰ %
شیلا الیسون - لاله مهدی نژاد - باربارا دی آن بارنت
۱۹۸,۰۰۰
۱۷۸,۲۰۰ تومان
دیبس در جستجوی خویش دیبس در جستجوی خویش
۱۰ %
ویرجینیا م اکسلاین - حمیدرضا شریف
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها