آشنایی با قرآن (جلد 5)

آشنایی با قرآن (جلد 5)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۰۹,۰۰۰
%۱۰
۹۸,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۷۲
وزن:
۳۲۴ گرم
شابک:
9789645600622

معرفی کتاب

شهید مطهری مدرس و متفکر معاصر که در احیای نظریات اسلامی و تبیین مبانی دین گام‌های بسیار مهمی برداشته، در حیطه قرآن نیز درس وسخنرانی‌های فراوانی برگزار کرده است. از جمله این مباحث می‌توان به سلسله جلسات تفسیری ایشان در سال‌های پایانی عمر مبارکشان اشاره کرد که در هیات یزدیها برگزار می‌شد. برخلاف دیگر مباحث استاد که در طی آن‌ها به شکل موضوعی به آیات قرآن استناد کرده‌اند، این جلسات با این نیت برگزار شد تا استاد به ترتیب سور و متن کتاب مقدس پیش رفته و تفسیر خود از آیات را بیان نمایند. با این حال ترور ناجوانمردانه منافقان مانع از تحقق این کار بزرگ شد. در واقع مجموعه «آشنایی با قرآن» جز جلد دوم که مشتمل بر همان آیات ابتدایی قرآن است عمدتا با محوریت سور جز سی قرآن و دیگر تفسیرهای پراکنده‌ای است که استاد در جلسات مختلف ارائه داده‌اند.

در جلد پنجم از این مجموعه تفسیر استاد بر سوره های زخرف، دخان، جاثیه، فتح و قمر مکتوب شده است. این جلسات در منطقه قلهک در منزل برخی متدینین برگزار می شده و استاد در این محفل نیمی از قرآن را تفسیر نموده اند اما تنها بخش اندکی از این مباحث ضبط و منتشر گردیده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

ساختمان اصلی روح و فکر و عقل انسان حقیقت جو و حقیقت خواه آفریده شده؛ یعنی حقیقت راستی، واقعیت درستی، غذای روح انسان است آن طور که علف و جو غذای مناسب اسب است و آن طور که گوشت غذای سگ یا گربه است ،حق ،حقیقت کشف واقعیت آن طور که هست، غذای روح انسان است. بنابراین اگر روح انسان سالم باشد وقتی که مواجه با حقیقت می‌شود از رسیدن به حق و حقیقت باید لذت ببرد یا رنج؟ لذت ببرد حق در ذائقه انسان باید شیرین باشد یا تلخ؟ باید شیرین باشد ولی ما الآن مثلی داریم، می‌گوییم:«الحق مر» حق تلخ است و حال آنکه حق نباید تلخ ،باشد حق همیشه باید شیرین باشد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی) مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی)
۱۵ %
۱,۱۹۶,۰۰۰
۱,۰۱۶,۶۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 7) آشنایی با قرآن (جلد 7)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 14) آشنایی با قرآن (جلد 14)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 11) آشنایی با قرآن (جلد 11)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۶,۰۰۰
۸۶,۴۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 8) آشنایی با قرآن (جلد 8)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 4) آشنایی با قرآن (جلد 4)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۷۹,۰۰۰
۷۱,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها