آشنایی با قرآن (جلد 14)

آشنایی با قرآن (جلد 14)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۹۹,۰۰۰
%۱۰
۸۹,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۱۲
وزن:
۳۸۸ گرم
شابک:
9789647299732

معرفی کتاب

شهید مطهری مدرس و متفکر معاصر که در احیای نظریات اسلامی و تبیین مبانی دین گام‌های بسیار مهمی برداشته، در حیطه قرآن نیز درس وسخنرانی‌های فراوانی برگزار کرده است. از جمله این مباحث می‌توان به سلسله جلسات تفسیری ایشان در سال‌های پایانی عمر مبارکشان اشاره کرد که در هیات یزدیها برگزار می‌شد. برخلاف دیگر مباحث استاد که در طی آن‌ها به شکل موضوعی به آیات قرآن استناد کرده‌اند، این جلسات با این نیت برگزار شد تا استاد به ترتیب سور و متن کتاب مقدس پیش رفته و تفسیر خود از آیات را بیان نمایند. با این حال ترور ناجوانمردانه منافقان مانع از تحقق این کار بزرگ شد. در واقع مجموعه «آشنایی با قرآن» جز جلد دوم که مشتمل بر همان آیات ابتدایی قرآن است عمدتا با محوریت سور جز سی قرآن و دیگر تفسیرهای پراکنده‌ای است که استاد در جلسات مختلف ارائه داده‌اند.

چهاردهمین جلد از مجموعه آشنایی با قرآن در واقع آخرین جلد از این مجموعه محسوب می گردد. زیرا تلاش شده تا آخرین صوت های استاد مطهری پیرامون چند سوره جزء پایانی قرآن در این اثر گنجانده شود و در واقع پرونده بیانات تفسیری استاد با این کتاب بسته شود. شما با مطالعه این کتاب می توانید از دیدگاه تفسیری استاد مطهری پیرامون سور علق، قدر، بینه، زلزال، عادیات، قارعه، تکاثر، عصر، همزه، فیل، کوثر، کافرون، نصر، مسد، توحید بهره مند گردید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

(فَاثرْنَ بِهِ نَقعاً) قبلا صحبت از این بود که جرقه برق می افروزند. معلوم است که حرکت اسب‌ها در سنگستان را می‌گوید. بعد از اینکه می گوید شبانه و صبحانه بر سر دشمن فرود می‌آیند می‌گوید: فَاثرْنَ بِهِ نقعاً گرد و خاک را به آسمان بلند می‌کنند. معلوم است که دشمن روی سنگ‌ها اتراق نمی‌کند بلکه در دشت اتراق می‌کند. این‌ها از راه‌های دیگری و از سنگستان و کوهستان می‌روند تا دشمن متوجه نشود و یکمرتبه وارد دشت می‌شوند و بر سر دشمن فرود می‌آیند، دشمن هم از جا بلند می‌شود و حرکت می‌کند آنگاه گرد و خاک به آسمان بلند می‌شود به طوری که چشمها جایی را نمی‌بینند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی) مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی)
۱۵ %
۱,۱۹۶,۰۰۰
۱,۰۱۶,۶۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 1) آشنایی با قرآن (جلد 1)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 11) آشنایی با قرآن (جلد 11)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۶,۰۰۰
۸۶,۴۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 6) آشنایی با قرآن (جلد 6)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 3) آشنایی با قرآن (جلد 3)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 5) آشنایی با قرآن (جلد 5)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۰۹,۰۰۰
۹۸,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها