آشنایی با قرآن (جلد 10)

آشنایی با قرآن (جلد 10)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۹۹,۰۰۰
%۱۰
۸۹,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۴۸
وزن:
۲۹۴ گرم
شابک:
9789647299374

معرفی کتاب

شهید مطهری مدرس و متفکر معاصر که در احیای نظریات اسلامی و تبیین مبانی دین گام‌های بسیار مهمی برداشته، در حیطه قرآن نیز درس وسخنرانی‌های فراوانی برگزار کرده است. از جمله این مباحث می‌توان به سلسله جلسات تفسیری ایشان در سال‌های پایانی عمر مبارکشان اشاره کرد که در هیات یزدیها برگزار می‌شد. برخلاف دیگر مباحث استاد که در طی آن‌ها به شکل موضوعی به آیات قرآن استناد کرده‌اند، این جلسات با این نیت برگزار شد تا استاد به ترتیب سور و متن کتاب مقدس پیش رفته و تفسیر خود از آیات را بیان نمایند. با این حال ترور ناجوانمردانه منافقان مانع از تحقق این کار بزرگ شد. در واقع مجموعه «آشنایی با قرآن» جز جلد دوم که مشتمل بر همان آیات ابتدایی قرآن است عمدتا با محوریت سور جز بیست و پنج تا سی قرآن کریم و دیگر تفسیرهای پراکنده‌ای است که استاد در جلسات مختلف ارائه داده‌اند.

سوره های مزمل، مدثر و قیامت سه سوره ای هستند که استاد مطهری در مدت حیات پربرکت خود به تفسیر و آن ها پرداخته اند و اکنون بیانات ارزشمند این متفکر اسلامی در جلد دهم از مجموعه آشنایی با قرآن مکتوب و تدوین گردیده است. استاد با بیان شان نزول، حوادث تاریخی پیرامون آن سوره و همچنین پیام های ارزشمندی که در دل هر آیه نهفته است تلاش داشته اند قطره ای از اقیانوس معارف وحیانی را بر لبان تشنگان حقیقت بچکانند.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

وَلا تَمْنُنْ تَسْتَکْثِرُ منت نگذار که کار خودت را بزرگ بشماری. (این خیلی عجیب است! شرط اصلی برای هدایت و دعوت مردم ناچیز شمردن خود است.) بنای کارت بر این نباشد که دائم بخواهی سر مردم یا به خدای خودت منت بگذاری که منم که اینقدر دارم برای این مردم زحمت میکشم منم که این همه دارم فداکاری میکنم من هستم که چنین میکنم منت گذاری در کارت نباید باشد تو باید اهل خدمت باشی نه اهل منت که اگر منت بگذاری معلوم میشود خیلی خودت را بزرگ میبینی کار خودت را زیاد میبینی استکثار میکنی دائم خود و کارهای خود را میبینی؛ چنین نباش.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی) مجموعه آشنایی با قرآن (۱۴ جلدی)
۱۵ %
۱,۱۹۶,۰۰۰
۱,۰۱۶,۶۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 5) آشنایی با قرآن (جلد 5)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۰۹,۰۰۰
۹۸,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 11) آشنایی با قرآن (جلد 11)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۶,۰۰۰
۸۶,۴۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 7) آشنایی با قرآن (جلد 7)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 12) آشنایی با قرآن (جلد 12)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
آشنایی با قرآن (جلد 14) آشنایی با قرآن (جلد 14)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها