یک روایت معتبر درباره ماموریت هایزر در ایران

یک روایت معتبر درباره ماموریت هایزر در ایران

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۰,۵۰۰
%۱۰
۹,۴۵۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۸۸
وزن:
۱۰۴ گرم
شابک:
9789640231890

معرفی کتاب

در آخرین روزهای حکومت پهلوی دولت ایالات متحده به شاه ایران قول پناهندگی وحمایت می دهد در صورتی که شاه ابتدایی دولتی متشکل از برخی نیروهای مخالف تشکیل بدهد و با این شیوه کمی مردم را آرام کند تا بتوانند قدرت را به یک مستکبر جدید و خادم تازه بسپارند. برای فرآیند انتقال قدرت و اینکه بتوانند التهابات درون ایران را کمی آرام کنند ژنرال هایزر یکی از فرماندهان ناتو و از جمله پرافتخارترین مردان نظامی آمریکا به ایران می آید تا مقدمات خروج شاه را فراهم کند. او در مقام یک مشاور وارد ایران می شود اما تمام فرماندهان و مسوولان حکومتی بدون اجازه او آب نمی‌خورند. پس از خروج شاه در دی ماه 1357 او تلاش‌های فراوانی می‌کند تا اعتراضات مردم را سرکوب کند اما با ورود امام و ناکامی دولت بختیار سرانجام او نیز با یکی از آخرین پروازها از ایران فرار می‌کند و حتی بسیاری از شهروندان آمریکایی را پشت سر خود جا می‌گذارد. کتاب «یک روایت معتبر درباره ماموریت هایزر در ایران» گزارشی از حضور او در ایران است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

با خروج شاه از کشور مقامات واشینگتن بیش از فرماندهان ارتش و ژنرال هایزر به کودتا توجه می‌کردند و در گفتگوهای شبانه مدام از توانایی ارتش برای کودتا و به دست گرفتن اداره کشور، منابع و تجهیزات و مسائلی از این دست پرس و جو می‌کردند. هایزر در جواب براون که از او پرسید، اگر کودتا بشود، تلفات را چه قدر پیش بینی می کند، گفته بود: «به نظرم تاحدی زیاد خواهد بود اما مسئله را باید وسیع تر دید. قربانی شدن یک انسان تصمیم مشکلی است، اما در میدان نبرد باید تلفات را در برابر دستاوردها سنجید.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه یک روایت معتبر (۱۹ جلدی) مجموعه یک روایت معتبر (۱۹ جلدی)
۱۵ %
۱۸۴,۵۰۰
۱۵۶,۸۲۵ تومان
یک روایت معتبر درباره مدرسه حقانی یک روایت معتبر درباره مدرسه حقانی
۱۰ %
۹,۰۰۰
۸,۱۰۰ تومان
یک روایت معتبر درباره آتش سوزی سینما رکس یک روایت معتبر درباره آتش سوزی سینما رکس
۱۰ %
۹,۰۰۰
۸,۱۰۰ تومان
یک روایت معتبر درباره چهار سرود انقلابی یک روایت معتبر درباره چهار سرود انقلابی
۱۰ %
۸,۰۰۰
۷,۲۰۰ تومان
یک روایت معتبر درباره دولت بختیار یک روایت معتبر درباره دولت بختیار
۱۰ %
۱۰,۵۰۰
۹,۴۵۰ تومان
یک روایت معتبر درباره انقلاب سفید یک روایت معتبر درباره انقلاب سفید
۱۰ %
۱۰,۵۰۰
۹,۴۵۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها