یک روایت معتبر درباره حسینیه ارشاد

یک روایت معتبر درباره حسینیه ارشاد

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۶۴
وزن:
۸۲ گرم
شابک:
9789640231883

معرفی کتاب

ناصر میناچی و محمد همایون دو فرد تحصیل کرده‌ای بودند که کمبود یک حسینیه و مسجد را در منطقه خود احساس کردند پس تصمیم گرفتند در زمینی خالی چادری برپا کنند و حسینیه‌ای متفاوت تاسیس کنند. آنان که خود افرادی متدین و در عین حال تحصیل کرده و نواندیش بودند در حسینیه خود از روحانیون و واعظین نواندیشی همچون آیت الله مطهری، محمدتقی شریعتی و هاشمی نژاد بهره می‌بردند. پس از چند سال بنای اصلی این حسینیه با همکاری مهندس بازرگان و دیگر هیات موسس به شکلی متفاوت از دیگر حسینیه‌ها با نام حسینیه ارشاد طراحی و احداث شد. معروف‌ترین سخنران این حسینیه را می‌توان علی شریعتی نامید که سرانجام به سوریه تبعید گردید. در سال‌های پیش از انقلاب بسیاری از جوانان جویای معارف دین دراین حسینیه پای سخنان سخنوران متفاوتش می‌نشستند. کتاب «یک روایت معتبر درباره حسینیه ارشاد» گزارشی مختصر از اتفاقات و شخصیت‌های این حسینیه است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

اغلب برنامه‌های آموزشی حسینیه به طور جداگانه برای زنان هم ارائه می‌شد که خانم کاتوزیان از بانوان خطیب معروف آن سال‌ها آن کلاس‌ها را اداره می‌کرد. این برنامه‌ها محیط مساعدی برای زنان که تا آن زمان مکان مناسبی برای فراگیری آموزه‌های دینی نداشتند، فراهم کرده بود. اهمیت این مسئله با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی حسینیه که در مجله مرفه‌ی بود و جوى عموما غیر مذهبی داشت بیشتر مشخص می‌شود. این نکته که بسیاری از زنانی که ابتدا بدون حجاب در برنامه‌های حسینیه شرکت می‌کردند پس از مدتی روسری به سر می‌کردند بیانگر اهمیت همین موضوع است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه یک روایت معتبر (۱۹ جلدی) مجموعه یک روایت معتبر (۱۹ جلدی)
۱۵ %
۱۸۴,۵۰۰
۱۵۶,۸۲۵ تومان
یک روایت معتبر درباره همه پرسی جمهوری اسلامی یک روایت معتبر درباره همه پرسی جمهوری اسلامی
۱۰ %
۱۲,۵۰۰
۱۱,۲۵۰ تومان
یک روایت معتبر درباره شریف امامی و دولت آشتی ملی یک روایت معتبر درباره شریف امامی و دولت آشتی ملی
۱۰ %
یک روایت معتبر درباره مدرسه رفاه یک روایت معتبر درباره مدرسه رفاه
۱۰ %
۹,۵۰۰
۸,۵۵۰ تومان
یک روایت معتبر درباره حماسه 6 بهمن مردم آمل یک روایت معتبر درباره حماسه 6 بهمن مردم آمل
۱۰ %
یک روایت معتبر درباره شعار های طنز ایام انقلاب یک روایت معتبر درباره شعار های طنز ایام انقلاب
۱۰ %
۱۰,۵۰۰
۹,۴۵۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها