بنر پویش صندوق اربعین

کلیات علوم اسلامی (جلد اول)

کلیات علوم اسلامی (جلد اول)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۲,۰۰۰
%۱۰
۷۳,۸۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۰۴
وزن:
۲۳۶ گرم
شابک:
9789647299183

معرفی کتاب

شناخت فرهنگ یک ملت و تلاش برای ایجاد تغییر در آن مستلزم آن است که انسان آبشخورهای اصیل آن فرهنگ را بشناسد و آگاهی دقیقی نسبت به نقاط قوت و ضعف آن فرهنگ پیدا کند. استاد شهید مطهری از معدود روحانیونی بود که می‌توان او را جامع معقول و منقول دانست. او در کنار این حیطه گسترده بر علوم، شناخت بسیار خوبی از نسل جوان و مسائل آن‌ها داشت و می‌توانست از دل منابع دینی و عقلی پاسخ قانع کننده‌ای برای سوالاتشان بیابد.

شهید مطهری بی‌هیچ چشم‌داشت تلاش داشتند تا نسل جوان را اگاه کنند و آنان را در مسیر فهم دین رشد دهند. ایشان هیچ بخل و تنگدستی در این راه نداشتند و صرفا به دادن ماهی اکتفا نمی‌کردند بلکه به شاگردان خود ماهیگیری می‌آموختند. به همین دلیل ایشان علاوه بر ارائه مطالب تحقیق شده سعی می‌کردند با آموزش علوم پایه و مبانی تفکر اسلامی روش تحیلیل را نیز تعلیم دهند. مجموعه «کلیات علوم اسلامی» مروری اجمالی بر دروس اسلامی است که مبانی فکر اسلامی هستند. در جلد اول این مجموعه منطق و فلسفه دو علم بسیار مهم در مسیر تفکر معقول با زبانی ساده و مقدماتی آموزش داده می‌شود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در میان احکام قضایا آن که از همه مهم‌تر است و در همه جا به کار می‌آید اصل تناقض است. ما قبلاً گفتیم که اگر دو قضیه از لحاظ موضوع و محمول وحدت داشته باشند اما از لحاظ کم و کیف یعنی از لحاظ کلیت و جزئیت و ایجاب و سلب با یکدیگر اختلاف داشته باشند رابطه این دو قضیه رابطه تناقض است و این دو قضیه را متناقضین» می‌نامند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

علل تزلزل تمدن غرب علل تزلزل تمدن غرب
۱۰ %
اصغر طاهرزاده
۱۳۸,۰۰۰
۱۲۴,۲۰۰ تومان
هدف حیات زمینی آدم هدف حیات زمینی آدم
۱۰ %
اصغر طاهرزاده
۱۸۷,۰۰۰
۱۶۸,۳۰۰ تومان
سرلوحه ها سرلوحه ها
۱۰ %
رضا امیرخانی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
آغازی بر یک پایان آغازی بر یک پایان
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰ تومان
چگونه درباره کتابهایی که نخوانده ایم حرف بزنیم؟ چگونه درباره کتابهایی که نخوانده ایم حرف بزنیم؟
۱۰ %
۹۸,۰۰۰
۸۸,۲۰۰ تومان
ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر
۱۰ %
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها