بنر پویش صندوق اربعین

کربلا مبارزه با پوچی ها

کربلا مبارزه با پوچی ها

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
%۱۰
۱۰۳,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۳۸۲
وزن:
۶۱۱ گرم
شابک:
9789649638966

معرفی کتاب

صحنه ای فوق زمان و مکان

   کتاب کربلا مبارزه با پوچی ها نوشته استاد اصغرطاهرزاده مجموعه‌ای از سخنرانی‌های ایشان که در محرم سال‌های ۱۴۱۹ و ۱۴۲۰ ق (۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ ش) تحت ‌عنوان «کربلا؛ مبارزه با پوچی‌ها» ایراد گردیده و از نوار پیاده شده است. در این کتاب، سعی شده است که فضای سخنرانی و حالت حضوری آن محفوظ بماند تا خواننده خود را در کربلا و در کنار امام‌حسین(ع) و سایر یاران حضرت احساس کند. این اثر با تنظیم و ویرایشی که دارد، به خواننده این امکان را می‌دهد که با حضور ذهنی خود، به عمق مفاهیم مطرح شده در سخنرانی‌ها نفوذ کرده و از آموخته‌های آن بهره‌مند شود.

"«قصه کربلا، قصه فرهنگ مقابله اسلام است با دشمن اصلی خودش در همـة تـاریخ، و ایـن دشمنی، همان دشمنی فرهنگ غربِ حس زده با اسلام است و امام معصوم است که می‌فهمد چگونه با آن فرهنگ مقابله کند. امروز هم در مقابله با یورش فرهنگـی غـرب هـیچ راهـی جـز استفاده از حکمت و روش حسینی نـداریم، و هـر راه دیگـری کـه بـرای مقابلـه بـا دشـمن انتخاب کنیم، نشناختن غرب و نشناختن حسین و حکمـت حـسینی اسـت و غافـل شـدن از دشمنی که مانع اصلی به ثمر رسیدن تمـدن تـشییع اسـت . عمـده آن اسـت کـه اولاً : دشـمن را و توانایی‌های آن را درست بشناسیم. ثانیاً: توان مقابله بـا آن را بـا آن همـه چهـره هـای متفـاوتش، فقط و فقط در حکمت حسینی جستجو نماییم. در نهضت مشروطه هم چنانچه ملاحظه بفرمایید، غرب‌گرایان مجلس را در دست گرفتند و شیخ فضل‌اللّه نوری (اللّه رحمة علیه) را به شهادت رساندند و رضـاخان را آوردنـد تـا بـا کـلّ دین مقابلـه کنند، این است کـه می‌بینید رضـاخان بـا همـه ریاکاری‌هایی کـه داشـت و خـود را عـزادار امام حسین جا می زند، آخرالامر با عزاداری امـام حـسین (ع) مقابلـه مـی کنـد، چـون خـوب فهمیده بود چگونه از طریق توانایی‌های حکمت حسینی با او مقابله می‌شود . می‌خواهیم عرض کنیم توجه به امام حسین (ع) یعنـی نفـی خطرنـاک‌تـرین حـوزه فرهنگـی امروز که آن پوچ‌انگاری غرب اسـت. اگـر حقیقـت نیهیلیـسم یـا پوچ‌انگاری فرهنـگ غـرب به‌خوبی روشن شود، آن‌وقت عظمت و توانایی حکمت حسینی در رویارویی با چنـین فرهنگـی به‌خوبی روشن می‌گردد. در آن حالت است که هم عمق خطر فهمیده می‌شود و هم امکان دفـع آن درست ارزیابی می‌شود. عرض ما در این تحلیل این است که تمام حیات شما به‌عنوان ملـت اسلام  به امام حـسین اسـت و تمـام دشـمنی دشـمن شـما در مقابلـه بـا امـام حـسین (ع) پیـدا می‌شود. انقلاب اسلامی با فرهنگ کربلا پیروز شد و ماه محرم بود که کـار را یـک سـره کـرد.»" آنچه خواندید گزیده ای از این کتاب بود.

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
برای مهمانی خدا آماده شویم برای مهمانی خدا آماده شویم
۱۰ %
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
قدم کلیک هایتان بر چشم قدم کلیک هایتان بر چشم
۱۰ %
۵,۰۰۰
۴,۵۰۰ تومان
چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟ چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
رستخیز رستخیز
۱۰ %
نفیسه مرشدزاده
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها