بنر پویش صندوق اربعین

ژنرال ارتش مرده

ژنرال ارتش مرده

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۶۰,۰۰۰
%۱۰
۲۳۴,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۹۶
وزن:
۲۷۲ گرم
شابک:
9786227902525

معرفی کتاب

زمانی که جنگ جهانی دوم تمام شد، ایتالیا هم مانند بقیۀ کشورهای اروپایی باید ویرانه‌های جنگ را از چهرۀ کشورش پاک می‌کرد، اما تفاوت آن با کشوری مانند فرانسه این بود که هیتلر، ایتالیا را با وعدۀ پیروزی در جنگ به میدان کشاند؛ هرچند این پیروزی هرگز محقق نشد و با روی کار آمدن موسولینی، مردم این کشور فهمیدند که قاعده را از هردو سمت باخته‌اند. کتاب «ژنرال ارتش مرده» درمورد فرمانده‌ای از ارتش همین کشور است که پس از جنگ جهانی دوم، موظف به سفر به آلبانی می‌شود تا جسدهای کشتگان ایتالیا را از خاک این سرزمین متحّد، جمع‌آوری کند. بیست سال از پایان جنگ می‌گذرد و ژنرال که با کشیش سخت‌گیر و بداخلاقی همراه شده، باید با استخراج استخوان‌های سربازانی که تحت فرماندهی خودش بودند، زخم دیرینۀ خودش را باز کرده و با خاطرات وحشتناکش مواجه شود؛ زخمی که انگار هزار سال از آن گذشته است. نوشتن این کتاب برای «اسماعیل باکاره» یک تیغ دولبه بود؛ با این کار هم تحسین‌ و شهرت بین‌المللی بسیاری دریافت کرد، و هم در کشور خودش به وطن‌فروشی متهم شد. اما فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی، نثر روان، قوۀ خیال و توانایی خلق تنش‌های دراماتیک در بطن داستان است که باعث شده این کتاب به مهم‌ترین زبان‌های دنیا ترجمه و خوانده شود. تاریکی جنگ بر سراسر داستان این رمان سایه انداخته و با مهارت قصه‌گویی نویسنده، در دل مخاطب اتفاقی می‌افتد که شبیه آن را فقط در مرثیه‌هایی در عزای شهدای کشورش دیده‌ است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«ژنرال به آواز گوش می‌داد و هم‌زمان می‌کوشید معنایش را درک کند. مثل بقیه آوازی حزین و باوقار بود. خدانگهدار، خدانگهدار... ژنرال اندیشید شاید هم‌قطاران کشته‌شده‌اش را یادآوری می‌کند. یکی از ملاقات‌کنندگانی که پیش از حرکت به دیدنش آمده بود به او گفته بود که آلبانیایی‌ها اغلب به افتخار هم‌رزمانشان آواز می‌خوانند. ژنرال با خود گفت: کسی چه می‌داند این کارگر پیر چه فکرهایی در سر دارد. این‌جا و آن‌جا قبرها را می‌شکافد و از آن‌ها یادگارهای جنگ را جمع‌آوری می‌کند... بی‌شک پیرمرد از او بیزار بود. ژنرال نفرت را در چشمانش می‌خواند، جز این هم نمی‌توانست باشد. آن‌ها دو دشمن خونی بودند که به این کار گماشته شده بودند، مثل دو گاو که به یک یوغ بسته شوند. یکی سیاه و آن یکی هم سیاه. شادی یکی غم دیگری را به دنبال داشت. گورکنی که شش روز در هفته گور می‎کند و روز هفتم بنا می‎کرد به آواز خواندن؛ ژنرالی که شش روز همان کار را می‌کرد اما روز آخر هفته نه می‌توانست بخواند و نه بلد بود. ژنرال لحظه‌ای کوشید تجسم کند چه آوازی ممکن است جمع‌آوری سربازهای مرده را نشان دهد و بعد، با حسرت و اندوه سر تکان داد. البته هیچ آوازی، مگر نعره‌ای از سر وحشت.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

1984 (نوزده هشتاد و چهار) 1984 (نوزده هشتاد و چهار)
۱۰ %
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
مرگ با تشریفات پزشکی مرگ با تشریفات پزشکی
۱۰ %
آتول گاواندی - حامد قدیری
۱۹۸,۰۰۰
۱۷۸,۲۰۰ تومان
بینوایان(دو جلدی-ترجمه مستعان) بینوایان(دو جلدی-ترجمه مستعان)
۱۰ %
۸۰۰,۰۰۰
۷۲۰,۰۰۰ تومان
کوچک اندازه فیل کوچک اندازه فیل
۱۰ %
جنیفر جاکوبسون - آنیتا یارمحمدی
۲۴۰,۰۰۰
۲۱۶,۰۰۰ تومان
زخم داوود زخم داوود
۱۰ %
سوزان ابوالهوی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
آمریکایی آمریکایی
۱۰ %
هاوارد فاست
۴۷,۰۰۰
۴۲,۳۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها