بنر پویش صندوق اربعین

کتاب می خواهم بمانم

کتاب می خواهم بمانم

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۲۵,۰۰۰
%۱۰
۲۹۲,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۶۸
وزن:
۳۵۶ گرم
شابک:
9786227459609

معرفی کتاب

کتاب «می‌خواهم بمانم» مجموعه داستان برگزیده مسابقه می‌خواهم بمانم است که به کوشش وجیهه سامانی گردآوری شده است.

آفریدگار جهان، تولید مثل هر موجودی را متفاوت قرار داده است. انسان نیز به سان پستانداران دیگر، با وضع حمل انسان دیگری را متولد می‌کند. اما از میان تمام موجودات، فقط انسان است که گاهی با قوه اختیار خود، می‌تواند زندگی را قبل از متولد شدن فرزندش، از او بگیرد.امروزه سقط جنین اگر خارج از دلیل منطقی مثل بیماری ژنتیکی کودک، اتفاق بیوفتد، بسیار عملی شنیع و نکوهیده قلمداد می‌شود ولی باز هم طبق آمار تعداد سقط جنین‎‌های عمدی، روز به روز در حال افزایش است.

به همین دلیل جشنواره‌ای با نام می‌خواهم بمانم در سال 98 برگزار شد و این کتاب آثار برگزیده داستانی جشنواره است که نشر صاد، منتشر شده است.

 

در برشی از کتاب می‌خواهم بمانم می‌خوانیم :

تک پنجره آهنی مربعی شکل اتاقی که تنها به اندازه دو فرش سه در چهار ظرفیت داشت، سرو صدای کودکان محل را در خانه پر کرده بود. یونس از خستگی خودش را روی مبل انداخت تصویرش را در تلویزیون مقابلش دید. خواست مریم را آرام کند. سرش را بالا گرفت و ترک بزرگ روی سقف، نگاهش را پر کرد. سرش را به سمت مریم که به دیوار تکیه داده بود، چرخاند و با لحن ملایمش

گفت: چطور می توانی کودکی را در رنج های بی پایانمان شریک کنی؟ مطمئن باش او نیز از به دنیا آمدنش راضی نیست فرزند داشتن هزار و یک خرج دارد. هزینه دکتر و داروهایش و هزینه زایمان برای ما که بیمه درمانی نداریم، کمر شکن خواهد بود. با اینکه هم زمان در سه دانشگاه تدریس میکنم بازهم در هزینه های خورد و خوراکمان مانده ایم خودت میدانی این خانه را به شرط دو نفره بودن به ما اجاره داده اند.»

یونس دلایلی را که همگی بوی فقر میدادند برای مریم شرح داد. خودش را در مقابل کودکش مسئول می دانست و با هر مخالفت مریم، او را فاقد قدرت درک می‌نامید. با استفاده از ویژگی خود رایی و حس دانایی که او را از کودکی همراهی می‌کردند. مریم را متقاعد کرد که کودکش را سقط کند.

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

به وقت نوترون جلد اول شهدا علی محمدی به وقت نوترون جلد اول شهدا علی محمدی
۱۰ %
۱۲,۰۰۰
۱۰,۸۰۰ تومان
او مرگ را کشت او مرگ را کشت
۱۰ %
معصومه اباد - معصومه خسروشاهی
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
شهریار سرزمین من شهریار سرزمین من
۱۰ %
معصومه زینعلی
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
شنبه آرام شنبه آرام
۲۰ %
محمدمهدی بهداروند
۹۵,۰۰۰
۷۶,۰۰۰ تومان
پرواز پای دماوند پرواز پای دماوند
۱۰ %
محمد حسین علی جان زاده
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
استاد (خرده روایت هایی از زندگی شهید شهریاری) استاد (خرده روایت هایی از زندگی شهید شهریاری)
۱۰ %
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها