معاد (شهید مطهری)

معاد (شهید مطهری)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۹۹,۰۰۰
%۱۰
۸۹,۱۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۳۲
وزن:
۳۴۰ گرم
شابک:
9789645600257

معرفی کتاب

معاد از جمله مهم‌ترین اصولی است که هر مسلمانی باید به آن معتقد باشد. در حوزه اصول دین داریم که باید هر فرد با تعقل و تفکری شخصی به آن‌ها باور پیدا کند و اموری نیستند که فرد بتواند در آن‌ها از دیگری تقلید کند. مطالعه اثر شهید مطهری در این حوزه می‌تواند راهنمایی خوبی باشد برای کسانی که به دنبال بیشتر دانستن و فهم دقیق‌تر از این قضیه هستند. در بخش ابتدایی با استناد به اصول فلسفه اسلامی استدلال‌هایی برای موضوع معاد مطرح می‌شود و برخی شبهات پیرامون آن همچون اعاده معدوم نیز پاسخ داده می‌شوند. پس از آن آیات مرتبط با معاد و مرگ انسان مورد بررسی قرار می‌گیرند و استدلال‌های خداوند برای این موضوع تبیین می‌شوند. این کتاب در بخش مفصلی نیز به موضوع روح پرداخته و این مفهوم را بر اساس تعالیم اسلامی توضیح می دهد. بخش پایانی کتاب، با محوریت کتاب ذره بی پایان مهندس بازرگان و نظریه عنصر سومی که در این کتاب ذکر شده طرح گردیده است.

این کتاب در واقع ده جلسه سخنرانی متفکر شهید آیت الله مطهری در جلسه انجمن اسلامی پزشکان است که با نقد و بررسی حاضران همراه بوده است و برای اولین بار در سال 73 منتشر گردیده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

یک خصوصیتی که حکمای اسلامی برای اولین بار گفته‌اند و ملاصدرا می‌گوید من این جمله را از قرآن الهام گرفته‌ام این است که او حتی حرف ارسطویی را هم به عنوان اینکه روح همراه بدن یک مرتبه پیدا می‌شود انکار کرد. او چون قائل به تکامل ماده بود و میان مادیات و مجردات برخلاف دکارت که دوگانگی و تباین قائل است، دوگانگی و تباین قائل نبود گفت خود ماده در حرکات خودش که به [سوی ] تکامل می‌رود تبدیل به روح می‌شود. یعنی این فکر مجردی که الآن در مغز شما هست یک روزی گندم یا سبزی یا گوشت بوده و همان است که به این تبدیل شده است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

پنجاه درس اصول عقائد برای جوانان پنجاه درس اصول عقائد برای جوانان
۹ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۳۰۰ تومان
معاد - شهید دستغیب (هاتف) معاد - شهید دستغیب (هاتف)
۱۰ %
آیت الله عبدالحسین دستغیب
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
تا ابد زندگی (جلد دوم) تا ابد زندگی (جلد دوم)
۱۰ %
محمدرضا عابدینی
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
معاد طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن معاد طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
تا ابد زندگی (جلد اول) تا ابد زندگی (جلد اول)
۱۰ %
محمدرضا عابدینی
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
آموزش عقاید آیت الله مصباح یزدی آموزش عقاید آیت الله مصباح یزدی
۱۰ %
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها