مجموعه دشمن شدید (دو جلدی)

مجموعه دشمن شدید (دو جلدی)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۶۰۱
وزن:
۷۰۴ گرم

معرفی کتاب

مجموعه «دشمن شدید» مجموعه بیانات استاد مهدی طائب پیرامون جریان انحرافی یهود در طول تاریخ است. در مقدمه این آثار آمده که مطالعه تاریخ و شناخت سرگذشت یک قوم برای اینکه بتوانیم در زمان حاضر آن‌ها را بشناسیم و نقشه راهشان را دریابیم بسیار مفید و دقیق است. خداوند در قرآن کریم یهودیان را جزو سرسخت‌ترین دشمنان دین الهی برشمرده است. این اشخاص که به هدف ایمان به آخرین منجی الهی به سوی شبه جزیره عربستان مهاجرت کرده بودند و بنا بود اولین ایمان آورندگان به اسلام باشند آنگاه که دیدند گرویدن به دین جدید با منافع دنیوی آن‌ها در تضاد است به دشمنانی بدل گشتند که کینه سختی از این مکتب به دل گرفتند و در تمام طول تاریخ هر زمان که قدرت و فرصت به آنان اجازه می‌داد ضربه خود را بر پیکره جامعه مسلمین وارد می‌ساختند. همانگونه که در قرن حاضر با اشغال سرزمین فلسطین حدود صد سال است که هرگونه ظلم و تجاوزی را بر سر مردم مظلوم این منطقه وارد ساخته‌اند. این اثر تلاش دارد نوع تفکر یهودیان و چرایی شکل گرفتن این طرز تفکر را با توجه به منابع تاریخی محکم پاسخ دهد و ذات این قوم پلید و ظالم را آشکار سازد. در ادامه با مباحث مطرح شده در هر جلد آشنا می‌شوید.

در دفتر اول از ابتدای تاریخ بشریت و هبوط حضرت آدم و حوا به زمین مباحث آغاز می‌گردد. از آنجا که استاد تلاش دارند ریشه‌های شکل‌گیری بنی اسرائیل را به طور کامل و دقیق توضیح دهند مستلزم این امر است که نویسنده از پیامبران پیش از موسی شروع نمایند تا تصویر دقیقی از حوادث در ذهن خواننده نقش ببندد. سپس حضور حضرت موسی (ع) و وقایع پس از آن شرح داده می‌شود که چگونه این قوم با بهانه‌ها و کفرورزی‌هایشان حتی آیینی که برای هدایت آن‌ها آمده بود را به انحراف کشیدند. آنگاه که یهود به قدرت رسید پیامبر اولوالعزم بعدی یعنی عیسی مسیح را به صلیب می‌کشد و در زمان رسالت پیامبر اکرم (ص) نیز چندین جنگ بزرگ علیه ایشان را سردمداری کردند.

در دفتر دوم به مرور و تحلیل اتفاقات رخ داده میان یهودیان و مسلمان پس از رحلت آقارسول الله (ص) می‌گذرد. یهودیان که در زمان حیات ایشان ضربات سخت و مهلکی دریافت کردند و پایگاهشان را به شکل اساسی در شبه جزیره عربستان از دست دادند تلاش نمودند با نزدیک شدن به سران اموی و تظاهر به اسلام سیاست‌های منافقانه‌شان را به شکل جدیدی پی بگیرند و با ایجاد انحراف و انشقاق در جامعه اسلامی زمینه زوال و نابودی آن را فراهم بیاورند. اما در جهت مقابل همواره جریان اهل بیت با هوشیاری و آگاهی در مقابل این دسیسه ها قد علم کردند و جریان اسلام ناب محمدی را پرچمداری کردند تا این سنت متعالی و ناب که قرار است تمام جهانیان را نجات بخشد ایمن ماند و به دست آیندگان برسد.

دشمن شدید  دفتر اول
دشمن شدید دفتر اول
۱۰ %
۱۴۸,۵۰۰ تومان

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

آینه تمام نما آیت الله حائری شیرازی آینه تمام نما آیت الله حائری شیرازی
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
رحمت واسعه رحمت واسعه
۱۰ %
آیت الله بهجت
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
صراط صفایی حائری صراط صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۹۷,۰۰۰
۸۷,۳۰۰ تومان
نگاهی به رابطه عبد و مولا نگاهی به رابطه عبد و مولا
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
پژوهشی درباره امام مهدی(عج) پژوهشی درباره امام مهدی(عج)
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها