مجاهدان راه خدا

مجاهدان راه خدا

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۶۳۲
وزن:
۶۱۴ گرم
شابک:
9786225553088

معرفی کتاب

نیکولاس بلانفورد روزنامه نگار آمریکایی روزنامه تایمز و لبنان دیلی استار است که سال‌های بسیاری در خاورمیانه و لبنان حضور داشته است. او مقالات و کتب تحقیقاتی جالب و منحصر به‌فردی پیرامون اتفاقات و حوادث مهم این سال‌های لبنان نوشته است. اولین کتاب او به نام «کشتن آقای لبنان» پیرامون ترور نخست وزیر لبنان سعد حریری و پیامدهای این حادثه بود. کتاب دوم او به نام «مجاهدان راه خدا» گزارشی مبسوط و تحلیلی پیرامون حزب الله لبنان است. او که از نزدیک شاهد تحولات لبنان و خاورمیانه بوده و جنگ سی وسه روزه را با چشمان خود مشاهده نموده توانسته روایتی سالم و متفاوت از رسانه‌های غربی ارائه دهد. در این اثر او به سراغ ریشه‌های اختلاف اسرائیل و لبنان رفته است. سپس دلایل ایجاد حزب الله لبنان را بیان نموده و براساس مستندات مختلف مراحل رشد و بالندگی این گروه شبه نظامی را توضیح داده است. در این مسیر او حتی اجازه پیدا می‌کند به یکی از پایگاه‌های موشکی حزب الله برود و از نزدیک شاهد قدرت تسلیحاتی آن‌ها باشد. تحلیل او از حوادث سیاسی اجتماعی لبنان و اینکه در آینده رابطه اسرائیل و حزب الله به کجا خواهد انجامید جالب و خواندنی است. مطالعه این اثر تصویری دقیق از وضعیت منطقه به خواننده ارائه می‌دهد و تا حدودی مختصات جنجال حزب الله و اسرائیل را تبیین می‌نماید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

از زمان جنگ ۲۰۰۶ رسم شد که کارشناسان و سیاست مداران در لبنان و اسرائیل در اواخر بهار شروع به گمانه‌زنی در مورد نزدیک بودن جنگ بعدی کنند. طبق یک رسم جنگ‌های اعراب و اسرائیل در ماه‌های خشک تابستان و پاییز انجام می‌شوند. لبنان و اسرائیل تاکنون پنج تابستان را پشت سرگذاشته اند؛ اما اگر تحول بزرگی مانند صلح جامع خاورمیانه یا توافق بین آمریکا و ایران در شکل دهی منطقه صورت نگیرد، وقوع یک جنگ دیگر کاملاً اجتناب ناپذیر است. در سال ۲۰۰۱، زمانی که به میزان آمادگی‌های نظامی حزب الله در جنوب لبنان پی بردم فهمیدم که وقوع جنگ حتمی است و فقط زمان آن مشخص نیست. تنها سؤال این بود چه زمانی و با چه دستاویزی؟ بعدها متوجه شدم که زمان آن ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۶، موقعی بود که مبارزان حزب الله دو سرباز اسرائیلی را ربودند. این بار خطر بسیار بیشتر از سال ۲۰۰۶ است اما هیچ یک از مسائلی که منجر به جنگ پنج سال پیش شد حل نشده اند و تنها «تعادل وحشت» و صلح شکننده، مانع از وقوع فاجعه است. مانند نتیجه گیری شوم من در سال ۲۰۰۱ از این بیم دارم که جنگ بعدی بسیار نزدیک و فقط زمان چکاندن اولین ماشه نامعلوم باشد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سرنوشت منطقه سرنوشت منطقه
۱۰ %
محمد رزیجی - عبدالحلیم خدام
۲۶۰,۰۰۰
۲۳۴,۰۰۰ تومان
زندگی من زندگی من
۱۰ %
گلدا مایر - مختار مجاهد
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
جنگ سوریه به روایت اسناد سری جنگ سوریه به روایت اسناد سری
۱۰ %
سامی کلیب - نور عامری - محمد رزیجی
۳۱۰,۰۰۰
۲۷۹,۰۰۰ تومان
اخگر به گریبان اخگر به گریبان
۱۰ %
حسین جابری‌انصاری - نافذ ابوحسنه
۲۰۰,۰۰۰
۱۸۰,۰۰۰ تومان
چرا سوریه؟ چرا سوریه؟
۱۰ %
سید حسین مرکبی
۵۶,۰۰۰
۵۰,۴۰۰ تومان
نای و نی نای و نی
۱۰ %
امام موسی صدر
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها