بنر پویش صندوق اربعین

قیام و انقلاب مهدی

قیام و انقلاب مهدی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۲,۰۰۰
%۱۰
۴۶,۸۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۸
وزن:
۱۷۰ گرم
شابک:
9789645600271

معرفی کتاب

کتاب «قیام و انقلاب مهدی» اثری کوتاه از شهید مطهری است که به قلم ایشان در سال 1356 منتشر گردیده است. در این اثر با رویکردی جدید و با استفاده از مفاهیم فلسفه تاریخ تلاش شده نگاه تازه‌ای به امام زمان (عج) و مساله انتظار داشته باشد. این کتاب از دو بخش متفاوت تشکیل شده که در بخش اول تحلیلی از مساله انتظار شیعیان برای مهدی موعود است که این ایده شیعی از منظر فلسفه تاریخ بررسی گشته است.

در بخش دوم که بسط یافته یک سخنرانی در شب عاشورا نظر دارد به بال دیگر شیعیان که مساله شهادت است. در این بخش تمامی موضوعات مرتبط با شهید و شهادت تبیین گردیده‌اند. این اثر بحث شفاعت و زنده ماندن شهید که از جمله شبهات بسیار معروف در این زمینه است را پاسخ گفته است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

انتظار فرج دو گونه است: انتظاری که سازنده است تحرک بخش است، تعهد آور است عبادت بلکه با فضیلت‌ترین عبادت است و انتظاری که ویرانگر است بازدارنده است، فلج کننده است و نوعی «اباحیگری» محسوب می‌شود؛ و گفتیم که این دو نوع انتظار معلول دو نوع برداشت از ظهور عظیم تاریخی مهدی موعود است و این دو نوع برداشت به نوبه خود از دو نوع بینش درباره تحولات تاریخ ناشی می‌شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

عزیز عزیز
۱۰ %
بهزاد دانشگر
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰ تومان
بصیرت و انتظار فرج بصیرت و انتظار فرج
۱۰ %
اصغر طاهرزاده
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰ تومان
امام مهدی موجود موعود امام مهدی موجود موعود
۱۰ %
عبدالله جوادی آملی
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
شب صورتی شب صورتی
۱۰ %
مظفر سالاری
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
طاووس مستور طاووس مستور
۱۰ %
محبوبه زارع
۲۸,۰۰۰
۲۵,۲۰۰ تومان
داستان هایی از امام زمان داستان هایی از امام زمان
۱۰ %
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها