عدالت از نظر علی علیه السلام

عدالت از نظر علی علیه السلام

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۹۲
وزن:
۶۶ گرم
شابک:
9786007747087

معرفی کتاب

استاد شهید مرتضی مطهری، محقق، متفکر، نویسنده و از دانشمندان اسلام‌شناس در قرن معاصر است که لحظه لحظه انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد و همواره با قلم روشنگرانه خود، در برابر شبهات و تحریفات به شیوا‌ترین بیان قیام کرده‌است. اینک نیز پس از سالها مجموعه آثار باقی مانده از این ایشان که شامل سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌ها و نقد نامه‌های او است توسط نشر صدرا جمع‌آوری، بازنویسی و به چاپ رسیده‌است تا پاسخگوی سوالات بنیادین جوانان و متفکران در عصرهای گوناگون باشد.

از آشناترین آثار ایشان که به کتاب‌رسان آمده‌است، کتاب«عدالت از نظر علی علیه السلام» می‌باشد و حاصل پیاده‌سازی متن دو سخنرانی از شهید اهل قلم درباره عدالت است که در شبهای قدر رمضان سال۱۳۸۱هجری قمری ایراد شد.

حتما شما نیز حضرت حیدر (ع) را آنگونه می‌شناسید که وقتی حکومت آسمان و زمین نیز در دستش باشد، پوست جویی را از دهان موری به ناحق بیرون نکشیده‌است و حقیقت مکشوف آن است که چنین پیشوایی چگونه به عالم می‌نگریست و حق را چگونه باز می‌شناخت؟

اگر درپی پاسخ این سوال از دل تاریخ هستید، به این کتاب سر بزنید و در بخشی از نثر روان آن بخوانید:

((عدل بهتر است از جود، به دلیل اینکه عدل هر چیزی را در جای خود قرار می‌دهد و هر حقی را به ذی‌حق واقعی خود می‌رساند، اما جود و بخششْ امور را و جریانها را از محل خودشان و مدارشان خارج می‌کند. جود این است که آدمی از حق مسلّم خود صرف‌نظر کند، به دیگری که ذی‌حق نیست ببخشد، پس جود اشیاء را از موضع خود خارج می‌کند.))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلامی کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلامی
۱۰ %
۳۳۰,۰۰۰
۲۹۷,۰۰۰ تومان
محاکم شرع محاکم شرع
۱۰ %
محمدصادق ابوالحسنی - علی ابوالحسنی (منذر)
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
پدر پدر
۱۰ %
نرجس شکوریان فرد
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
بیست گفتار  شهید مطهری بیست گفتار  شهید مطهری
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۴۹,۰۰۰
۱۳۴,۱۰۰ تومان
نهضت مقدس نهضت مقدس
۱۰ %
محسن قنبریان
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
عدالت (ره‌نامه:جلد۱۷) عدالت (ره‌نامه:جلد۱۷)
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها