طعم شیرین خدا (جلد 8: لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم)

طعم شیرین خدا (جلد 8: لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم)

4.2

بیاید از خدا تعریف کنیم

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۰,۰۰۰
%۱۰
۷۲,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۸۸
وزن:
۲۱۶ گرم
شابک:
9786008031826

معرفی کتاب

کتاب «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» هشتمین جلد از مجموعه طعم شیرین خدا به قلم استاد محسن عباسی ولدی است. او در این جلد به سراغ موضوع حمدوثنای الهی رفته است. بسیاری از ما ارتباطمان با خداوند تنها در حد دعا و خواستن حوائج است. در حالی که با مراجعه به ادعیه الهی متوجه می‌شویم بخش عمده‌ای متن این ادعیه به حمد وثنای الیه مرتبط است و تنها در بخش اندک پایانی فرد دعاکننده به سراغ خواسته‌های خود رفته است و از خداوند چیزی را طلب کرده است. در این کتاب نویسنده تلاش کرده پاسخ این سوال که چرا باید حمد و ثنای الهی را گفت و این عمل چه تاثیری در زندگی و سرنوشت ما می‌گذارد پاسخ دهد. استاد عباسی ولدی که در این مجموعه تلاش داشته‌اند از منظری تازه مخاطب را با معبود جهان آشنا سازند و همچون واسطه‌ای دست بندگان را در دستان پرمهرو عطوفت الهی قرار دهند و این رابطه مخدوش را با کلامی شیرین آشتی دهند. در این کتاب سعی کرده‌اند به بنده‌ای که لذت ارتباط با خدا را درک کرده است بیاموزند که در مسیر گفتگو با خداوند چه چیزهایی را باید رعایت کند و در عین صمیمت خدا چگونه باید جایگاه نامتناهی حضرت حق را با حمد و ثنا معترف باشد و با بزرگ ستون خدایش خود را به او نزدیک نماید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بعضیا برا این که نکنه به خدا حالتایی شبیه حالت انسان رو نسبت بدن خدا رو طوری معرفی می‌کنن که انگار هیچ حس و حالی نداره مثلاً درباره جمله «شوقاً مِنّی إلیه» یکی میتونه بگه: «معلوم است که حال خاصیت مخلوق است و خالق را حالی نیست. شأن واجب الوجود اجل از آن است که حال داشته باشد. حال، نشانه تغییر است. در ذات واجب الوجود تغییری راه ندارد.» جواب این آدم اینه که شما برا این که از این ور بوم نیفتی رفتی از اون طرف افتادی و خدایی رو داری معرفی می‌کنی که مثل یه چوب خشک میمونه و هیچ عاطفه‌ای نداره آخه این خدا که پرستیدنی نیست. درسته که میخوای خدا رو بی‌نیاز معرفی کنی و غیر مادی نشون بدی اما هنرش رو نداری غیر مادی معرفی کردن با مثل یه چوب خشک معرفی کردن فرق داره پس لطف کن بذار اونایی خدا رو معرفی کنن که تو بغل خدا هستن و خدایی رو به مردم نشون میدن که با همه وجودشون حسش کردن اونا این ترس و واهمه‌های تو رو ندارن وقتی میخوان خدا رو معرفی کنن طوری معرفی می‌کنن که دل آدم رو می‌بره.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

من اهل بیت را دوست دارم حضرت محمد(ص) من اهل بیت را دوست دارم حضرت محمد(ص)
۱۰ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
من اهل بیت  را دوست دارم حضرت زهرا(س) من اهل بیت  را دوست دارم حضرت زهرا(س)
۱۰ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
چرا خدا چنین کرد (فیل) چرا خدا چنین کرد (فیل)
۱۰ %
غلامرضا حیدری ابهری
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
زیباترین جشن  زیباترین عید زیباترین جشن  زیباترین عید
۱۰ %
سید محمد مهاجرانی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
چرا خدا چنین کرد (کبوتر) چرا خدا چنین کرد (کبوتر)
۱۰ %
غلامرضا حیدری ابهری
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
فرزند کعبه فرزند کعبه
۱۰ %
محسن نعما
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها