طراحی کسب و کار بهتر

طراحی کسب و کار بهتر

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
کارآفرینان
قالب:
مشاوره
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۶۰
وزن:
۵۱۰ گرم
شابک:
9786007677865

معرفی کتاب

برنامه‌ریزی کلید اصلی شروع یک کسب و کار موفق است و پایبندی به آن برنامه، لازمۀ پایدار نگه داشتن آن. اما این فقط شروع ماجرا است و یک مدیر موفق، باید توانایی نشان دادن عکس‌العمل مناسب به اتفاقات غیرمنتظرۀ بازار کار را داشته باشد. این یعنی ارتقا و بهبودی بخشیدن به طرح کلّی کسب و کار؛ استراتژی مهمی که کتاب «طراحی کسب و کاری بهتر» در آموزش آن بسیار موفق بوده است. این کتاب ابزارها، مهارت‌ها و نگرشی جدید برای خلق استراتژی و نوآوری را به صاحبان شرکت‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌کند و در این راه، از تجربیات عملی بیش از 30 طراح خبرۀ کسب و کار استفاده کرده است. «پاتریک وان دِر پیل، جاستین لوکیتز و لیزا کِی  سولومون» نویسندگان این کتاب‌اند که آن را در 7 بخش اصلی به نگارش درآورده‌اند. پس از مقدمه‌ای دربارۀ طراحی کسب و کار، مرحلۀ آمادگی را شروع می‌کنیم؛ جایی که باید تیم و محیط کار خود را با شیوۀ جدیدی که در ذهن دارید همراستا کنید. مرحله دوم برخوردار شدن از یک زاویۀ دید تازه است که در آن بدون ترس از نوآوری، به سراغ چشم‌اندازهای بزرگ خود بروید و آن را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کنید. بعد نوبت به بررسی‌های دقیق میدانی برای آگاهی پیدا کردن از نیازهای مشتری و بازار و همچنین پتانسیل‌های ارائه خدمات شرکت خود بپردازید. در مرحلۀ پنجم باید باتوجه به شناخت به‌دست‌آمده، به ویرایش و بازتعریف ایده‌هایتان بپردازید و آن‌ها را واقعی‌سازی کنید. سپس باید دوباره پا به چشم‌اندازهای بلندمدت خود بیندازید و با آزمایش پرریسک‌ترین فرض، ارزش‌گذاری تازه‌ای را برای سازمان انجام دهید. در نهایت نیز با بررسی سطح آمادگی سرمایه‌گذاری به مسئلۀ مقیاس‌افزایی می‌پردازیم.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«آن ایده‌ای را که زیر دوش حمام به ذهنتان رسید یادتان هست؟ احتمالاً ایده‌ای عالی است. با این‌همه آن ایده فقط یکی از ایده‌های بالقوه خوبِ متعدد برای حل مسئله یا پرداختن به نیازی برآورده‌نشده است. به بیان دیگر برای هر مشکلی یا نیاز برآورده‌نشده‌ای فقط یک راه حل یا ایدۀ درست وجود ندارد. منظور از ایده‌پردازی تولید سریع تعداد زیادی از ایده‌هاست. ایده‌های بزرگ، ایده‌های جسورانه، ایده‌های امکان‌پذیر و ایده‌های ناممکن؛ حتی ایده‌های به‌دردنخور! برای توسعۀ ایده زیر دوش حمام شما و هرکس دیگری - بدون ارزش گذاری یا قضاوت- نیاز به نگرشی خلاق و خوش‌بینانه و توانایی استفاده از سمت راست مغز هست.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

گفتارهای بنیادین گفتارهای بنیادین
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۱۰۵,۰۰۰
۹۴,۵۰۰ تومان
مدیریت، فراسوی اعداد - هوش کسب و کار 3 مدیریت، فراسوی اعداد - هوش کسب و کار 3
۱۰ %
سید شمس الدین میرابوطالبی
۴۴,۰۰۰
۳۹,۶۰۰ تومان
اقتصاد ما  شهید صدر اقتصاد ما  شهید صدر
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
نتایج نوآوری باز نتایج نوآوری باز
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
راهبرد اقتصادی پیامبر راهبرد اقتصادی پیامبر
۱۰ %
حمید سبحانی صدر
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
مصائب من در حباب استارت آپ مصائب من در حباب استارت آپ
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها