بنر پویش صندوق اربعین

شاهان شریر و شهبانو شرور

شاهان شریر و شهبانو شرور

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
%۱۰
۹۴,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان مصور
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۰۸
وزن:
۱۹۸ گرم
شابک:
9786003538184

معرفی کتاب

کتاب «شاهان شریر و شهبانوهای شرور» پانزدهمین جلد از مجموعه تاریخ ترسناک است. تری دیری نویسنده کودک و نوجوانان که بیشتر داستان‌هایش با مضامین تاریخی درآمیخته در این مجموعه تلاش نموده تا وقایع تاریخی را به شکلی تازه و جذاب به نسل جوان بیاموزد. او سعی کرده با پیدا کردن فکت‌های تاریخی بامزه و عجیب بر روی لحظاتی از حوادث دست بگذارد که در کتب درسی و کتب تاریخی رسمی کمتر به آن‌ها اشاره می‌شود. اینکه فلان پادشاه اخلاق بد یا عادت عجیبی داشته یا اینکه در جنگ جهانی دوم فلان سرباز شاهد یک ماجرای خاص و خارق العاده بوده درست همان چیزهایی است که در این کتاب به آن‌ها می‌پردازند و به شکل ضمنی اصل ماجرا و واقعه نیز در ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

در این جلد نویسنده به سراغ تاریخ بریتانیا رفته و زندگی پادشاهان و ملکه‌هایی که بر این سرزمین حکومت کردند را به شکل مختصر مرور کرده است و در ضمن معرفی هرکدام مهم‌ترین فعالیت‌هایی که انجام داده‌اند را توضیح می‌دهد. بسیاری از این پادشاهان افراد خشن، مغرور و عجیبی بودند که عادت‌های خاص خود را داشتند و در طول جنگ و سلطنت ماجراهای جذابی برایشان اتفاق افتاده که کمتر کسی آن‌ها را برای بچه‌ها تعریف می‌کند. نکته ویژه این مجموعه تاریخی مصور بودن و داشتن لحن طنزی است که باعث می‌شود حتی تلخ‌ترین و مهیب‌ترین وقایع را بتوان برای افراد نوجوان تعریف کرد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

پس از قطع کردن سر چارلز آن را دوباره به بدنش دوختند تا اقوام بتوانند برای آخرین ادای احترام پیش از تدفین آن را ببینند اما جسد بیچاره هم روز خوش به خود ندید. استخوان گردن چارلز اول را که قطع شده بود، بعدها هنری هالفورد از داخل گور بیرون کشید. هنری برای غافلگیر کردن رفقایش سرمیز شام از آن به عنوان نمکدان استفاده کرده بود. همسر چارلز هنریتا در فرانسه درگذشت و همان جا به خاک سپرده شد. جسد او هم مثل چارلز رنگ آرامش به خود ندید. صد سال بعد درگیرودار انقلاب فرانسه نبش قبرش کردند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نمکی و مار عینکی نمکی و مار عینکی
۱۰ %
فرهاد حسن زاده
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
پلشتی که بچه مثبت شد پلشتی که بچه مثبت شد
۱۰ %
محسن رنجبر - زهرا سعادت پور
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
ماجراهای من و بقیه جلد دو  یک مدرسه ی خیلی خفن ماجراهای من و بقیه جلد دو  یک مدرسه ی خیلی خفن
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
ماموریت در قصر ماموریت در قصر
۱۰ %
سعید محمدی
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
ظلمت سفید ظلمت سفید
۱۰ %
سجاد خالقی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
آن بیست و سه نفر آن بیست و سه نفر
۱۰ %
احمد یوسف زاده
۳۴۵,۰۰۰
۳۱۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها