بنر پویش صندوق اربعین

سیره اقتصادی امام علی (ع)

سیره اقتصادی امام علی (ع)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۰,۰۰۰
%۱۰
۲۷,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۸
وزن:
۱۵۲ گرم
شابک:
9786001590009

معرفی کتاب

کتاب «سیره اقتصادی امام علی (ع)» نوشته سیدرضا حسینی توسط انتشارات معارف چاپ شده است. امیرالمومنین به عنوان الگوی راستین و جامع تمام بشریت است. در هر عرصه و زمینه‌ای که نگاه کنیم هیچ فردی را نمی‌توان یافت که بهتر از ایشان عمل کرده باشد.از همین روی در مسائل اقتصادی نیز می‌توان به سیره عملی ایشان تمسک جست و بررسی نمود فردی که تمام همّ و غمّ خود را بر بنیان نهادن پایه‌های دین و ترویج معارف الهی گذاشته در حوزه مسائل معیشتی نیز تلاش شگفتی از خود نشان می‌دهد. مردی که هیچ طمع و نظری در دنیا ندارد و آخرت را گویا به چشم سر مشاهده می‌کند اما زمانی که به کار مشغول می‌شود به قدر توان و استطاعت فعالیت اقتصادی را به خوبی پیش می‌بردند. همانگونه که تاریخ آمده که ایشان تعداد بالایی قنات را احیا نمود و چندین نخلستان را غرس کرد و با این تلاش‌ها می‌توانست به یکی از ثروتمندترین مردمان مدینه باشد اما چون هدف خود را آخرت قرار داده بود جز به قدر قوت اندکی برای خود و خانواده باقی را در راه خدا انفاق می‌کرد و با این امور سرای دیگر خود را آباد می‌نمود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در روایتی مشابه که از ابوبصیر نقل شده است پول حاصل از فروش محصولات در این ماجرا صد هزار درهم ذکر شده است. این روایت نشان می‌دهد که امام از این که او را به ضعف اقتصادی و فقر مالی منسوب کنند، رنج می‌برد و به همین دلیل اگر چه زندگی خود را با زندگی فقیران هم طراز کرده بود گاهی مجبور به اظهار اقتدار اقتصادی می‌شد. علی(ع) در این باره می‌فرماید:« مرا در زمان رسول خدا (ص) می‌دیدی که از گرسنگی سنگ برشکم می‌بستم در حالی که امروزه صدقه مالم بالغ بر چهل هزار دینار است.» در برخی روایات به جای چهل هزار دینار چهار هزار دینار نقل شده است ولی چهل هزار دینار شهرت بیشتری دارد. در روایات دیگر آمده است: و امروزه صدقه من به حدی است که اگر تقسیم کنم تمام بنی هاشم را کفاف می دهد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سکه های ویرانگر (ایلیا و حیفیا جلد دوم ) سکه های ویرانگر (ایلیا و حیفیا جلد دوم )
۱۰ %
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
راهبرد اقتصادی پیامبر راهبرد اقتصادی پیامبر
۱۰ %
حمید سبحانی صدر
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
گفتارهای بنیادین گفتارهای بنیادین
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۱۰۵,۰۰۰
۹۴,۵۰۰ تومان
من دیگر ما (جلد یازدهم) من دیگر ما (جلد یازدهم)
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۹۷,۰۰۰
۸۷,۳۰۰ تومان
اقتصاد ما  شهید صدر اقتصاد ما  شهید صدر
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها