سر بر دامن ماه

سر بر دامن ماه

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
زندگینامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۷۶
وزن:
۲۲۲ گرم
شابک:
9789649737591

معرفی کتاب

برخی نویسندگان آیینی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با استفاده از ظرفیت ادبیات داستانی به گسترش فرهنگ و معارف شیعی بپردازند. حوادث گوناگون و بسیار جذابی که در صدر اسلام رخ داده‌اند پیرنگ های بسیاری قوی هستند که از دل آن‌ها می‌توان صد‌ها اثر جذاب و متفاوت تولید کرد. خانم فاطمه دولتی یکی از نویسندگان جوانی است که متوجه این پتانسیل شده است و تاکنون چندین اثر در ارتباط با حوادث زندگی ائمه اطهار نوشته است.

کتاب «سر بر دامن ماه» داستانی است با سوژه بکر. این اثر با روایت زندگی بانو حُدیث، مادر امام حسن عسکری، بر نقطه ای از زندگی ائمه اطهار دست گذاشته که کمتر به آن پرداخته شده است و تلاش کرده از زاویه ای زنانه اتفاقات آن سال ها را مرور کند. ماجرای کتاب از چگونگی ازدواج این بانوی جلیل القدر با امام هادی (علیه السلام) آغاز می شود. عمده اتفاقات کتاب مبتنی بر مستندات تاریخی است که صحت سندی دارند. بخش بیشتر کتاب به روایت حوادث پرمخاطره ای می پردازد که در زمان امامت امام حسن عسکری (علیه السلام) رخ می دهند. اما با شهادت حضرت مسوولیت این بانوی بزرگوار دوچندان می شود. زیرا از سویی جعفر فرزند دیگر بانو حدیث به دروغ تلاش می کند تا جایگاه امامت را غصب کند. و از سوی دیگر بسیاری از شیعیان نسبت به جانشین امام یازدهم حیران هستند. در این برهه حساس بانو حدیث به شکل موقت زعامت شیعیان را برعهده می گیرند و با وجود دسیسه های عباسیان به سلامت پرچم امامت را در دستان نوه شان حضرت مهدی (عجل الله) می گذارند. «سر بر دامن ماه» با زبانی شیرین و قلمی جذاب راوی این حوادث تلخ و شیرین است.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

اشک از چشمانم بر صورت می غلتد و تمام جانم می شود حمد خداوند. قبیحه خود را عقب می کشد و به سوی تختش باز می گردد. من اما دلدداه به اباالحسن که دست مبارکش را بر یال شیران می کشد نگاه می کنم. مولایم با دست اشاره می کند که شیران برخیزند. تک به تک چون گوسفندانی رام بلند می شوند و عقب می روند. مولایم مقابل آن ها با اطمینانی که هر بینننده ای را به شگفتی وامی دارد به نماز می ایستد. لرزش بدن متوکل را می بینم خشم چنان در جانش می پیچد که آرام ندارد. پس پیش از اینکه اباالحسن از نردبان بالا بیاید به سوی تختش می رود عمامه از سر برمی دارد به هق هق می افتد و فریاد می زند:«اباالحسن را از قصر بیرون ببرید و ماجرای امروز را در همین تالار دفن کنید.» 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

عروس قریش عروس قریش
۱۰ %
مریم بصیری
۴۹,۰۰۰
۴۴,۱۰۰ تومان
امام مهدی موجود موعود امام مهدی موجود موعود
۱۰ %
عبدالله جوادی آملی
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
من امام زمان را دوست دارم من امام زمان را دوست دارم
۱۰ %
غلامرضا حیدری ابهری
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
رجعت از نظر شیعه رجعت از نظر شیعه
۱۰ %
آیت الله نجم الدین طبسی
۴۸,۰۰۰
۴۳,۲۰۰ تومان
جایگاه و معنی واسطه فیض (استاد طاهرزاده) جایگاه و معنی واسطه فیض (استاد طاهرزاده)
۱۰ %
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها