زن در قرآن

زن در قرآن

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
%۱۰
۲۲۵,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۴۶۰
وزن:
۳۷۶ گرم
شابک:
9786229349939

معرفی کتاب

کتاب «زن در قرآن» مجموعه دیدگاه‌ها و تحقیقات علامه محمدحسین طباطبایی پیرامون مساله زن و خانواده است. ایشان که تفسیر جامع و نافعی بر قرآن کریم نوشته‌اند بسیاری از مسائلی فقهی و اخلاقی که در خصوص بانوان مطرح گشته است را به تناسب آیات مطرح کرده‌اند. پژوهشگران مرکز نشر هاجر با گردآوری این نظرات و استنتاجات این اثر را تدوین نموده‌اند. سرفصل‌هایی که این کتاب به آنان پرداخته دیدگاه اسلام نسبت به جنس زنان و تعالی این دیدگاه نسبت به فرهنگ دیگر ملل و اعراب جاهلی، اهمیت ازدواج و تاثیر آن در جامعه اسلامی، حقوقی یک زن به عنوان همسر دارد، احکامی که اسلام در راستای رعایت حقوق او در جامعه و خانواده صادر نموده و اعتباری که اسلام در مساله ارث به زن عطا نموده است. این کتاب با استناد به آیات الهی و منطق احکام الهی بدون شعارزدگی یا وجهه تبلیغی با نگاهی علمی نشان می‌دهد چقدر اسلام در مساله حقوق زنان پیشرو است و مناسباتی که اسلام با توجه به طبیعت جسمی و جنسی آنان در نظر گرفته چقدر هوشمندانه و دقیقا است. این کتاب که حاصل تحقیق و پژوهش چندین بانوی محقق در تفسیر المیزان است توسط انتشارات واژه پرداز اندیشه منتشر گردیده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

اسلام سنت ازدواج دایم را با سنت ازدواج موقت توأم نموده تا امر ازدواج آسان گردد و در آن شرایطی قرار داده تا محذورهای زنا را از قبیل آمیخته شدن نطفه‌ها به هم ریختگی تبارها و نسب‌ها قطع شدن رشته خانوادگی انقطاع نسل و مشخص نشدن پدر فرزند نداشته باشد. آن شرایط این است که یک زن مخصوص به یک مرد باشد و زن پس از جدایی از شوهرش عده نگه دارد و آنچه بر شوهرش شرط کرده در آن ذی حق باشد با وضع این مقررات محذورهای زنا را بر طرف کرده و با القای سایر قوانین ازدواج دایم از قبیل حق نفقه و سختی ازدواج دایم را بر داشته است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

منشور تربیتی زنان منشور تربیتی زنان
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دختران آفتاب دختران آفتاب
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۳۲۵,۰۰۰
۲۹۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها