روضه اصحاب چیست

روضه اصحاب چیست

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۶۰,۰۰۰
%۱۰
۵۴,۰۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۸۰
وزن:
۲۰۰ گرم
شابک:
9786007850442

معرفی کتاب

روضه خوانی آیینی کهن است که برای هر سوگ بر دل نشسته در ایران انجام می‌شود، در هر روضه حجم وسیعی از احساسات، اندوه، و معرفت نسبت به آن عزیز از دست رفته تداعی می‌شود و کمی از بار غمش را زمین می‌نهیم و در این اثر قرار است این سنت ستودنی را برای شهدایی بررسی کنیم که داغشان هرگز سرد نشد و هربار تکرار مرثیه حر و حبیب و وهب و زهیر و... شعله را از ابتدا به جان روضه‌خوان و مستمع می‌افکند.

اما این جملات گویی که در ادامه سخنرانی آغازین مجلس باشد، زیباترین و کامل‌ترین بخش آن می‌شود؛ شبیه به یک برهان مجسم عزم و ایمان را در جان انسان برمی‌انگیزد.

برای همین سیدعلی‌اصغر علوی در این اثر به بیان شیوه صحیح روضه خوانی برای اصحاب عاشورا و برکات و لزوم آن پرداخته است و در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

((هیچ تاریخی نیست که این‌گونه به انسان، احساس زندگی و تازگی دهد! تاریخ با کهنگی و غبار فراموشی هم‌زاد است، اما شگفتا کربلا و روضه‌هایش رونق و شکوه و جلال و جلایی دارد دیدنی و وصف‌ناشدنی! کافی است یک شب مهمان روضه‌هایش شده باشی و زلف تو را به آستانش گره زده باشد... آنگاه بی‌هیچ دلیلی احساس می‌کنی روضه‌ها نه سخن دیروز و یا حتی امروز که سخن فرداهاست!))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

خادم ارباب کیست خادم ارباب کیست
۹ %
سید علی اصغر علوی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۵۰۰ تومان
الی الحبیب الی الحبیب
۱۰ %
سید علی اصغر علوی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
بگذار اسبت بتازد بگذار اسبت بتازد
۱۰ %
محبوبه زارع
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
بینایی بینایی
۱۰ %
امین بابازاده
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
توجیه المسائل کربلا توجیه المسائل کربلا
۲۵ %
سید علی اصغر علوی
۹۵,۰۰۰
۷۱,۲۵۰ تومان
توضیح الرسائل کربلا توضیح الرسائل کربلا
۱۰ %
سید علی اصغر علوی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها