راه و چاه

راه و چاه

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۶۰,۰۰۰
%۱۰
۱۴۴,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 4 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۱۶۰
وزن:
۴۹۲ گرم
شابک:
9786006229492

معرفی کتاب

شهرام شفیعی نویسنده باسابقه و حرفه‌ای کودک و نوجوان در کتاب «راه و چاه» به سراغ ماجراهایی رفته است که در قرآن کریم آمده اند. شفیعی که سال ها در عرصه داستان دینی و ارزشی فعالیت کرده است تلاش نموده تقریبی میان داستان و متن مقدس قرآن برقرار نماید. او در این اثر مبنای قصه گویی خود را روایتی قرار داده که خداوند در آیات بیان نموده است و تلاش نموده در کمترین حد ممکن در قرائت الهی دخل و تصرف انجام دهد. او تلاش نموده بیان عربی قرآن را به ساده ترین و شیواترین کلمات فارسی تبدیل نماید تا کودک و نوجوان کاملا متوجه اتفاقات رخ داده بشوند و در عین حال شکوه و طراوت بیان موزون قرآن را نیز بازتاب دهد.

کتاب «راه و چاه» از ابتدای آفرینش شروع می‌کند و شیوه خلقت جهان را طبق آن چیزی که در قرآن آمده است بیان می‌کند. سپس به ماجرای آدم و حوا و اینکه چگونه از جایگاه خود رانده شدند می‌پردازد. بعد قصه پیامبرانی که در قرآن از آن‌ها نام و یادی شده است. و اینکه چگونه قوم خود را به سوی حق خواندند بیان شده است. در این مسیر سیر تاریخی پیامبران مورد لحاظ قرار گرفته و تلاش شده با استناد به تفسیر و روایات خلاهای میان برخی داستان‌ها تکمیل شود. این اثر مورد تایید و تحسین بسیاری از نویسندگان و مترجمان قرآن کریم همچون بهاء الدین خرمشاهی قرار گرفته است. تصویرگری‌های جذاب بر درخشانی این اثر افزوده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

فرعون فرمانروای مصر بود و دیوارهای سنگی بسیار ضخیم او را از مردم جدا می‌کرد. پس کاخ‌های بلند و بلندتر ساخت و بیست نفر هر روز سر و پاهای او را آرایش می‌دادند و تنش را با روغن یاس چرب می‌کردند و دعاگویان برای سلامتی انگشت‌ها و چانه‌اش دعا می‌کردند. آنگاه گفت آفتاب پیش از هر کس بر من می‌تابد و هوای پاک آسمان برای نفس کشیدن من است. چنین بود تا روزی که فرعون گفت: تمام خاک از آن من است و من مالک تمام زمین‌های کوچک و بزرگم. از مزرعه‌های بی‌پایان، تا زمین کوچکی که زیر پاهای یک خرگوش است. پس فرعون، هر روز خود را مالک چیزی دانست و مالک همه ماهی‌ها و گاوها و درخت‌ها شد. و گفت: هر کس در هر کجا دانه‌ای می‌کارد و جوانه‌ای سبز می‌کند آن جوانه از آن من است چنین بود تا روزی که به کاتبانش گفت: ای مردان راست نشسته و قلم در دست گرفته اکنون بنویسید که فرعون خدای مردم است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

شازده کوچولو (نیم رقعی) شازده کوچولو (نیم رقعی)
۱۰ %
دوسنت اگزوپری - رحماندوست
۳۳,۰۰۰
۲۹,۷۰۰ تومان
عارف 12 ساله عارف 12 ساله
۱۰ %
سید حسین موسوی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
روایتی ساده از ماجرایی پیچیده روایتی ساده از ماجرایی پیچیده
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
چغک چغک
۱۰ %
صهبا
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها