راه های نفوذ دشمن

راه های نفوذ دشمن

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۰۴
وزن:
۲۸۸ گرم

معرفی کتاب

کتاب «راه‌های نفوذ دشمن» مجموعه بیانات حجه الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسین راجی در محرم سال 1394 است که اکنون به همت موسسه سعداء تنقیح و مکتوب گردیده است. ایشان در این جلسات بر موضوع مهم و حیاتی دست گذاشته‌اند که یکی از مشکلات بزرگ فرهنگی این سال‌های کشور است. در شیوه جدید استعمار به جای هزینه فراوان کشورگشایی و تسلط نظامی بر یک کشور تلاش می‌شود تا با استحاله فرهنگی و اعتقادی آن ملت، با هزینه ای به مراتب کمتر آن‌ها را به استعمار کشید. درحالیکه تسخیر فیزیکی یک کشور باعث ایجاد همبستگی و همدلی میان ملت برای اخراج استعمارگر می‌شود در شیوه مدرن نفوذ فرهنگی و فکری حتی خود مردم کشور نیز به یاری استعمارگر خواهند آمد. استاد راجی در این اثر شیوه‌ها و مسیرهای نفوذ دشمن در یک ملت را تبیین می‌سازند. اصلی‌ترین راه از طریق تغییر سبک زندگی مردم و ایجاد خوی تجمل گرایی و اشراف طلبی است که باعث می‌شود تا جامعه استحاله فرهنگی پیدا کند. همان عاملی که باعث شد تا جامعه زمان امام حسین (علیه السلام) ایشان را رها سازند و زمینه‌ساز وقوع آن فاجعه شوند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

شعار امام که «مرگ بر آمریکا بود را تحریف می‌کنند می‌گویند چه کسی گفته امام مرگ بر آمریکا را قبول داشت؟ اخیراً گفته‌اند دو سال آخر عمر، امام اصلاً نامه ننوشته‌اند و تمام نامه‌های آن دو سال آخر عمر امام توسط اطرافیان امام نوشته شده است می‌گویند چه کسی گفته امام آقای منتظری را عزل کردند؟ چه کسی گفته امام حکم ارتداد سلمان رشدی را داده‌اند؟ امام را طوری تعریف می‌کنند که به کسی بر نخورد همان طور که امروز امام حسین را برای ما طوری تعریف می‌کنند که امام سازش کار بود. فقط در همین حد که امام حسین رفت جنگید و خداوند رحمتش کند و برایش گریه کنید؛ همین این‌ها امام ماضی را علم می‌کنند تا امام مضارع در غیبت بماند چون امام ماضی را انسان هر طور دلش بخواهد می‌تواند تعریف و تحریف کند؛ اما امامی را که خود حضور داشته باشد نمی‌تواند تحریف کند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بارقه ها بارقه ها
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
پسا اسلامیسم پسا اسلامیسم
۱۰ %
میلاد دخانچی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
ولایت و حکومت ولایت و حکومت
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۸۷,۰۰۰
۷۸,۳۰۰ تومان
روش تحلیل سیاسی روش تحلیل سیاسی
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
چه کسی بر جهان حکومت میکند؟ چه کسی بر جهان حکومت میکند؟
۱۰ %
نوام چامسکی - حسین جعفری موحد
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
سرلوحه ها سرلوحه ها
۱۰ %
رضا امیرخانی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها