راز آن ستاره

راز آن ستاره

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۵۰,۰۰۰
%۱۰
۴۵,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۸
وزن:
۱۶۶ گرم
شابک:
9786009368600

معرفی کتاب

نان حلال و خانواده مومن از مهم‌ترین عواملی بود که باعث شد بسیاری از بسیجیان و رزمندگان سال‌های جنگ به توفیقات فراوانی برسند و کمالات معنوی را یکی پس از دیگری طی کنند. پدرانی که همواره با کار سخت و دسترنج حلال روزی بر سر سفره خانواده گذاشته‌اند و مادرانی که همواره با رعایت آداب اسلامی به تربیت فرزندان خود پرداخته‌اند نتیجه‌اش می‌شود. جوانان رشیدی همچون رضا چراغی که سرباز باافتخار اسلام بودند و دلاورانه برای این مرزو بوم جنگیدند.

گلعلی بابایی از نویسندگان بسیار خوب دفاع مقدس است که به شکل تخصصی در مورد سرداران لشکر 27 محمد رسول الله تهران تحقیق کرده و در مورد کارنامه عملیاتی این لشکر نیز چند جلد کتاب منتشر کرده است. او در کتاب «راز آن ستاره» به سراغ زندگی شیهد رضا چراغی معاون حاج احمد متوسلیان و محمدابراهیم همت در لشکر محمد رسول الله رفته و فعالیت‌های او را براساس مستندات به رشته تحریر درآورده است. سبک تاریخ نگاری بابایی به این گونه است که به کارنامه نظامی و نقش شهید در پیشبرد عملیات‌ها توجه بسیاری دارد و مسائل جنگ را در محوریت کار خود قرار می‌دهد. به همین خاطر در این کتاب شما به شکل مفصل در مورد نقش فعال این شهید در عملیات‌های رمضان، فتح المبین، بیت المقدس و والفجر1 آگاهی می‌یابید. نکته دیگر کتاب استفاده از مکالمات ضبط شده فرماندهان در عملیات‌ها و همچنین نامه‌نگاری‌های بسیار احساسی است که میان شهید و همسرش انجام شده است. این مستندات وجوه مختلف شخصیتی شهید را به مخاطب نشان می‌دهد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

.. آن شب پیش ما ماند و دو سه ساعتی خوابید اذان صبح روز ۲۵ فروردین [۶۲] که بیدار شد بعد از خواندن نماز دیدم شلوار نظامی نویی را که در ساکش داشت از آن درآورد و پوشید. با تعجب پرسیدم:« آقا رضا، هیچ وقت شلوار نو نمی‌پوشیدی چی شده؟» با لب‌هایی خندان به من گفت:«با اجازه ی شما می‌خوام برم خط مقدم.» گفتم:« احتیاجی نیست که بری اون جلو همین جا بیشتر به شما نیاز داریم.» ناراحت شد: «به من حاجی جان اجازه بده می‌خوام برم جلو، وضعیت فعلی خط رو بررسی کنم. الآن اونجا بچه‌های لشکر خیلی تحت فشار هستند.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

خداحافظ سالار خداحافظ سالار
۱۰ %
حمید حسام
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
هنر اهل بیت هنر اهل بیت
۱۰ %
سید حسن منتظرین
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
شاهرخ شاهرخ
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
با دست های خالی با دست های خالی
۱۰ %
مهدی بختیاری
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
دختر شینا دختر شینا
۱۰ %
بهناز ضرابی زاده
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
حاج قاسم حاج قاسم
۱۰ %
علی اکبر مزدآبادی
۶۶,۰۰۰
۵۹,۴۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها