کتاب در محضر بهجت

کتاب در محضر بهجت

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰
%۱۰
۲۷۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۳۷۶
وزن:
۵۰۸ گرم
شابک:
9786225796362

معرفی کتاب

کتاب «در محضر بهجت» دربردارنده صدها نکات اخلاقی و عرفانی است که طی سالیان متمادی مولف گرانقدر در محضر عالم ربانی حضرت آیت‌الله بهجت، کسب نموده است.

به اذعان مولف این اثر، استاد عزیز محمدحسین رخشاد، 

مجموعه ای که فراروی شماست گلچین نکات دلنشین و جذابی است که

شیخ الفقها و المجتهدین عارف کامل عالم ربانی، حضرت آیت الله العظمی بهجت دیه در سالهای متمادی پیش از درس خارج فقه و اصول و یا بعد از آن و گاه در اثنای درس که در منزل شخصی ایشان برگزار می شد بیان فرموده اند. این نکات اگرچه انصافاً نکات علمی و حاصل یک عمر مطالعه و تحقیق است ولی در واقع دست مایه هایی برای ارائه تذکرات معارفی اخلاقی و عرفانی است که هنگام مطالعه به استفاده از آنها در اصلاح خود در زمینه معارف، اخلاق و کردار حضرت استاد که با تمسک به آن به هدایت درونی افراد در بعد عقاید و تخلق به اخلاق الهی در گفتار رفتار و کردار نظر داشتند از این رو به مباحث گوناگون از مباحث کلامی و عقاید به ویژه مسئله امامت و علی الخصوص مباحث مربوط به حضرت ولی عصر(عجل‌الله فرجه)گرفته تا مباحث تفسیری و اخلاقی، گوشه هایی از سیره حضرات معصومین ، شرح حال عالمان ربانی و... اشاره شده است. از خواننده محترم انتظار میرود این مطالب را به دید نکات بصیرت زا و پند آموز نگریسته و در نظر داشته باشد.

 

در برشی از کتاب در محضرت بهجت می‌خوانیم :

نتیجه انحراف از مسیر اگر کمی از راه منحرف شویم شیاطین جن و انس بر ما مسلط می شوند. اگر کسی راه نجاح و فلاح را پیدا کرد، آسوده خاطر باشد که غرض همان است. عملاً پیمان ببندیم که در راه خدا باشیم و عزم بر خلاف نداشته باشیم و به گناهان صغیره نزدیک نشویم که اصرارش ما را به کبایر و همین طور تا به مراتب عالیه خطا و گناه می کشاند؛ ولی چه کار کنیم که رفیقی از این طرف داریم که ما را به خود متوجه میکند و رفیقی از طرف دیگر؛ عده ای از یمین میگویند با ما رفاقت کنید و عده ای از یسار نمی گذارند عقل و گوش و هوشمان با خودمان باشد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

قدم کلیک هایتان بر چشم قدم کلیک هایتان بر چشم
۱۰ %
۵,۰۰۰
۴,۵۰۰ تومان
توجیه المسائل کربلا توجیه المسائل کربلا
۲۵ %
سید علی اصغر علوی
۱۲۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
احضاریه احضاریه
۱۰ %
علی مؤذنی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
وحدت اسلامی : واقعیت ها و توهم ها وحدت اسلامی : واقعیت ها و توهم ها
۱۰ %
۱۰,۰۰۰
۹,۰۰۰ تومان
رشد (صفایی حائری) رشد (صفایی حائری)
۱۰ %
علی صفایی حائری
۶۲,۰۰۰
۵۵,۸۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها