دروس اخلاقیات (جلد 2)

دروس اخلاقیات (جلد 2)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
%۱۰
۱۲۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۸۰
وزن:
۲۸۸ گرم
شابک:
97862269447800

معرفی کتاب

اسلام انسان را موجودی مختار می‌داند؛ مخلوقی که ظرفیت تبدیل شدن به طیف بی‌نهایتی از خوبی و بدی‌ را دارد. به همین دلیل است که تقوا مهم‌ترین توصیۀ قرآن کریم برای رستگاری‌ست و تقوا، یعنی همان اخلاق. کتاب حاضر براساس گفتارهای یکی از اساتید خوش‌نام امروز در زمینۀ اخلاقیات، به رشتۀ تحریر درآمده است.

کتاب «دروس اخلاقیات؛ جلد دوم» اثری‌ست آموزشی که با دسته‌بندی موضوعی و رجوع به آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)، مباحث اخلاقی از منظر اسلام را برای مخاطبان عمومی تشریح می‌کند. در روزگار ما که ایمان ما از شش جهت مورد هجمه قرار گرفته است، تنها راه نجات تذکر و یادآوری اصول اخلاقی و انسانی‌ست. این کتاب با تکیه بر درس‌گفتارهای «استاد محمدعلی جاودان» به اخلاق اسلامی پرداخته و با تمرکز بر مباحثی مانند باور به زندگی بعد از مرگ، ارتباط با اهل بیت، ارتقاء کیفیت نماز، تفکر، توبه و... شما را همراهی خواهد کرد. کتاب دروس اخلاقیات به کوشش «محمدجواد محمدحسینی» گردآوری شده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«برای نماز خوب، قدم اول دانستن مسائل شرعی مربوط به نماز است تا نماز را درست بخوانیم. قدم دوم، اول وقت خواندن نماز است؛ کسانی که نماز را اول وقت می‌خوانند ممکن است این را بفهمند که یک چیزی در نماز اول وقت وجود دارد که در نماز بعد از اول وقت وجود ندارد. یک جاذبۀ آسمانی نسبت به نماز اول وقت وجود دارد. در اول وقت نماز را راحت‌تر و خوش‌تر می‌خوانی.
تا اینجا می‌شود حداقل سرمایه‌ای که با خودمان از این دنیا می‌بریم. با این حداقل عاقبت به خیر می‌شویم و از گناهان بزرگ حفظ می‌شویم؛ نماز، جلوی ما را می‌گیرد! قدم سوم، توجه در نماز است! حواسمان در نماز باشد؛ یعنی صدای حمد و سورۀ فرد کناری را متوجه نشویم. این می‌شود نماز کامل؛ اگر کسی نماز کامل بخواند، دو رکعتش می‌شود بهشت. بعد از این نماز، نمازگزار دعای مستجاب هم دارد.
هر مقدار از نماز که حواسمان بود همان مقدار از ما قبول است. حداقل نماز خوب آن است که از اول تا آخر حواسمان به نماز باشد. کارهای قبلی ما به‌جد در نماز تاثیرگذار است. اگر من حقّ مردم به گردن داشته باشم نماز من قدرت ندارد که مرا به معراج ببرد. سخت‌ترین مشکل آدمی در نماز و در هر جای دیگر حق مردم است که باید حل شود و بعد از آن هم، خودمان نباید خرابی درست کنیم. وقتی به نامحرم نگاه می‌کنیم، طبق حدیث یک تیر مسموم شیطان به ما خورده و این مسمومیّت خودش را در نماز نشان می‌دهد.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

حرکت صفایی حائری حرکت صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
ضیافت بلا ضیافت بلا
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
رهایی از تکبر پنهان رهایی از تکبر پنهان
۱۰ %
علیرضا پناهیان
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
معیشت پرهیزکارانه معیشت پرهیزکارانه
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای - ابولقاسم کریمی
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
کیمیای محبت کیمیای محبت
۹ %
محمد محمدی ری شهری
۹۰,۰۰۰
۸۱,۹۰۰ تومان
رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها