بنر پویش صندوق اربعین

خون خدا (صفایی حائری)

خون خدا (صفایی حائری)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۸۵,۰۰۰
%۱۰
۷۶,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۰۸
وزن:
۱۳۰ گرم
شابک:
9786229381205

معرفی کتاب

کتاب «خون خدا» حاصل تدوین و جمع آوری مطالب سه سخنرانی از استاد صفائی حائری به همراه چند یادداشت پراکنده از ایشان پیرامون زیارت عاشورا است. ایشان بر دو موضوع که از دل این زیارت برآمده توقف نموده و تحلیل خود را پیرامون آن‌ها ارائه می‌دهند. مساله اول دو نوع نگاه به روز عاشورا است. یکی نگاه شیعیان و محبان اهل بیت که این روز را روز اصابت سخت‌ترین مصیبت‌ها بر عالم بشریت می‌دانند و یک نگاه نیز مربوط به امویانی است که این روز را مبارک و میمون می‌دانند. در ابتدا این دو نگاه تحلیل و توضیح داده می‌شوند و سپس به سراغ مسالت‌ها و درخواست‌هایی می روند که زائر در این زیارت از خداوند طلب می‌کند. درخواست‌هایی همچون توفیق خون خواهی برای امام حسین (علیه السلام) در کنار امام زمان (عجل الله)، داشتن زندگی و مرگی همچون محمد و آل محمد (علیهم السلام) و طلب مقام محمود برای زائر این امام از جمله اهم موارد آن است. ایشان ضمن توضیح هر کدام از درخواست‌ها ارتباطشان با حماسه عاشورا را نیز تبیین کرده‌اند. در واقع می‌توان زیارت عاشورا را همچون کتاب راهنمایی دانست که تلاش دارد زائر آن امام را به همراه این کاروان تبدیل گرداند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در شفاعت، ذنب از توست لیاقت هم در تو هست؛ ولی تو اصلاً آگاهی به ذنب نداری و نمی‌دانی چه گناهانی کردی اینجاست که طلب یک لایقی با لیاقت تو جفت می‌شود. شفع می‌شود شفاعت، جفت شدن و در کنار هم قرار گرفتن طلب یک وجود لایق یک خاک لایق یا یک عمل لایق است با لیاقت تویی که چون غافلی طلب نداشتی. اینجاست که طلب و خواستن دیگری، با لیاقت تو منضم و جفت می‌شود. چرا خودم طلب نکنم؟ چون خودم غافل و جاهلم. اگر می‌دانستم خودم طلب می‌کردم از این رو دو راه دو امکان گذاشتند برای انسان آزادی که در مسیرش تجاوز به وجود می‌آید؛ یکی اینکه اگر خودش متوجه شد بخواهد؛ دیگری اینکه اگر خودش هم غافل ماند آنها که حقی بر او دارند برایش بخواهند. پس شفاعت یک مسئله طبیعی است لذا کسی که توبه را بفهمد شفاعت را هم خیلی راحت می‌فهمد و هیچ سنگینی هم برایش ندارد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

رحمت واسعه رحمت واسعه
۱۰ %
آیت الله بهجت
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
نامیرا نامیرا
۱۰ %
صادق کرمیار
۲۸۰,۰۰۰
۲۵۲,۰۰۰ تومان
حماسه حسینی (جلد اول) حماسه حسینی (جلد اول)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۷۹,۰۰۰
۱۶۱,۱۰۰ تومان
کتاب آه کتاب آه
۱۰ %
یاسین حجازی
۲۹۵,۰۰۰
۲۶۵,۵۰۰ تومان
قصه کربلا قصه کربلا
۱۰ %
مهدی قزلی
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
آینه تمام نما (آیت الله حائری شیرازی) آینه تمام نما (آیت الله حائری شیرازی)
۱۰ %
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها